متن کامل تاریخ بیهقی به چاپ پنجم رسید

کتاب «دیبای دیداری» شامل متن کامل تاریخ بیهقی با مقدمه، توضیحات و شرح مشکلات محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی توسط انتشارات سخن به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب دیبای دیداری، متن کامل تاریخ بیهقی با مقدمه، توضیحات و شرح مشکلات محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی به‌تازگی به چاپ پنجم رسیده است.

تاریخ بیهقی، گزارش تفصیلی رویدادهای زمان سلطنت مسعود غزنوی و نوشته ابوالفضل بیهقی، دبیر دیوان رسالت عهد غزنوی است که تاریخ مسعودی نیز نامیده می‌شود. این کتاب در نثر فارسی ارزشی نزدیک شاهنامه فردوسی در نظم فارسی دارد و گنجینه‌ای است از لغات و تعابیر شیرین فارسی؛ در عین حال کتابی است تاریخی و جزئیات دوران غزنوی و حکومت مسعود پسر سلطان محمود غزنوی را روایت می‌کند.

از همین انتشارات دوره دوجلدی تاریخ بیهقی نیز موجود است که کتاب برگزیده جایزه کتاب سال و برگزیده چهارمین جشنواره بین المللی فارابی بوده و با تجدیدنظر و افزوده‌ها و اصلاحات کامل منتشر شده است. در این چاپ تاریخ بیهقی بسیاری از ناروشنیهای کتاب، روشن و دشواریهای آن حل شده و با شرح و توضیح و فهرست‌های متعدد، مراجعۀ پژوهشگران و عموم خوانندگان به کتاب، آسان‌تر گردیده است.

چاپ پنجم این‌کتاب با ۹۶۰ صفحه و قیمت یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=43907

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان