ماجرای معراج پیامبر (ص) و قصری از یاقوت سرخ

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

در کتاب امالی شیخ طوسی از امام صادق و ایشان از پدرانشان علیهم السلام نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هنگامی که (در شب معراج) مرا به آسمان بردند، وارد بهشت شدم و در آن قصری از یاقوت سرخ دیدم که بر اثر درخشش، از بیرون داخل آن دیده می شد و در آن بنایی از درّ و زبرجد بود. گفتم: ای جبرئیل! این قصر برای کیست؟ جبرییل گفت: این برای کسی است که سخن نیکو بگوید و روزه دائمی بگیرد و غذا بدهد و در شب در حالی که مردم خوابند، به مناجات بپردازد.
حضرت علی علیه السلام عرضه داشت: ای پیامبر خدا! در میان امت شما چه کسی طاقت انجام این کارها را دارد؟
ایشان فرمودند: ای علی نزدیک بیا؛ و آن حضرت به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نزدیک شد. آن حضرت به او فرمود: آیا می دانی نیکو سخن راندن چیست؟ آن حضرت عرض کرد: خداوند و رسولش داناترند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: کسی که بگوید: سبحان الله، و الحمد لله و لا إله إلا الله،‌ و الله اکبر. سپس فرمودند: آیا می دانی روزه دائمی گرفتن یعنی چه؟
آن حضرت عرض کرد: خدا و رسولش داناترند. ایشان فرمودند:‌ هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد و یک روز آن را هم نخورد.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: می دانی که غذا دادن یعنی چه؟ آن حضرت عرض کرد: خدا و رسولش داناترند. ایشان فرمودند: منظور از آن کسی است که به دنبال کسب روزی خانواده برآید و آبروی آنان را در برابر مردم حفظ کند.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: آیا می دانی که مناجات در شب و در هنگامی که مردم خوابند یعنی چه؟ آن حضرت عرض کرد: خدا و رسولش داناترند. ایشان فرمودند: منظور از آن کسی است که نمی خوابد تا این که نماز عشاء را ادا کند و منظور از این که مردم خوابند، یهود و مسیحیانند، چرا که آنان ما بین این فاصله را می خوابند.

 

 

منبع: امالی طوسی ج ۲ ص ۷۳

 

 

* ثواب خدمت کردن به خانواده در کلام پیامبر(ص)

* زندگینامه پیامبر خوبی ها، حضرت محمد (ص)

* چرا پیامبر (ص) در خانه اش دفن شد؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=32923

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان