لزوم آمادگی برای مقابله با حریق جنگل ها در مازندران

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر خواستار آمادگی دستگاه های عضو کمیته مدیریت بحران برای مقابله با آتش سوزی های احتماعی در عرصه های طبیعی و جنگلی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع طبیعی استان افزود: هرچه آحاد مردم در جریان اهمیت موضوع حفظ منابع طبیعی قرار گیرند و نقش بیشتری در این زمینه به آنان داده شود، اهداف و مأموریت‌ها در حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی آسان‌تر حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای اقشار مختلف مردم با همکاری ادارات منابع طبیعی، سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط، باعث کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود و باید در این خصوص بیش از گذشته تلاش شود.

خزایی پول اظهار کرد: منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی به ویژه حفاظت از جنگل و مراتع خط قرمز منابع طبیعی بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول بیان داشت: در پی بارندگی‌های سال جاری، امسال پوشش گیاهی غنی خواهیم داشت، از این رو می‌طلبد کلیه دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای مقابله با حریق‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند و از ظریفت سازمان‌های مردم نهاد، سپاه، بسیج، جمعیت هلال احمر و سایر اقشار جامعه به نحو احسنت استفاده شود.

وی اضافه کرد: همواره قدردان زحمات جنگلبانان و همه کسانی که همیار و دوستدار منابع طبیعی کشور هستند. هستیم، و ما به عنوان خادم منابع طبیعی استان از همه تلاش این عزیزان قدردانی می‌کنم

مدیر کل منابع طبیعی استان نیز با تقدیر از مسؤولان قضائی استان در حمایت از منابع طبیعی و همچنین صدور احکام قاطع قضائی در این استان اظهارکرد: دستگاه قضائی به عنوان حافظ حقوق عامه تعقیب قانونی تخریب کنندگان منابع طبیعی را مدنظرداشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارند از انفال صیانت می‌کنند و استان مازندران در این حوزه در سال‌های مختلف شاهد صدور احکام جامع و قاطع بوده است

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=36579

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان