عمل جراحی مغزی که پیش از انجام به صورت واقعیت مجازی مشاهده شد

یک زوج بریتانیایی قبل از انجام عمل جراحی بخشی از مغز نوزاد تازه متولد شده خود توانستند در فضای شبیه سازی شده و با کمک فناوری واقعیت مجازی این جراحی را مشاهده کنند. هدف از مشاهده این زوج اطمینان از بی خطر بودن و نتیجه بخشی این عمل جراحی بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کودک تازه به دنیا آمده زوج بریتانیایی به بیماری ای به نام بدشکلی جمجمه مبتلاست. این بیماری باعث می‌شود تا جمجمه همزمان با رشد مغز کودک رشد نکند و به این ترتیب اندازه سر کودک بد شکل می شود. همچنین این بیماری باعث ایجاد مشکلاتی در توانایی های گفتاری و درک زبانی و فشار داخل جمجمه نیز خواهد شد.

با توجه به اینکه که بیماری این نوزاد از طریق جراحی برطرف خواهد شد و نگرانی هایی را برای والدین در ارتباط با این جراحی به وجود آورد به طوری که آنها حاضر به جراحی نبودند. ازین رو پزشکان بیمارستان ارموند استریت فرآیند شبیه سازی شده مجازی را قبل از انجام جراحی واقعی پیشنهاد دادند. در این فرآیند از فناوری واقعیت مجازی استفاده شد و پیش از جراحی این زوج موفق به دیدن نتیجه جراحی شدند.

در این روش از یک پلتفرم هوش مصنوعی با قابلیت پیش بینی نتیجه جراحی استفاده شد. شبیه سازی آن نیز در محیط واقعیت مجازی انجام گرفت. در ابتدا جمجمه بیمار باهمان بدشکلی که پیش از این توسط سی تی اسکن گرفته شده بود در محیط مجازی قرار گرفت و سپس نتیجه پس از عمل جراحی نیز نمایش داده شد. نتیجه نهایی برگرفته از اطلاعات مربوط به ۶۰ جراحی مشابه واقعی قبلی بوده است. این زوج پس از دیدن فرآیند جراحی و اطمینان از نتیجه آن تصمیم به انجام این جراحی گرفتند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=40353

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان