علم و عمل سبب قدر و منزلت آیت الله روحانی شده است

بابل- تولیت آستان قدس رضوی علم و عمل و معرفت را سبب ارزش و قدر و قیمت آیت الله شیخ هادی روحانی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد مروی عصر دوشنبه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال مشعل فروزان خطه شمال کشور، آیت الله شیخ هادی روحانی با بیان اینکه زمین از مظاهر خلقت آفرینش به شمار می‌رود تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام مردم و انسان‌ها را به قطعات زمین تشبیه کرده اند و برخی آن قدر قیمت دارند که ارزششان بیش از هر چیزی است.

وی با عنوان این که برخی دیگر از انسان‌ها همانند زمین شوره زار هستند و ارزشی ندارند، تصریح کرد: خداوند این توانایی را در وجود همه انسان‌ها قرار داد که خودشان را بشناسند و قیمتی شوند.

وی با اظهار این که اگر انسان از ذخایر نهفته در درونش استفاده نکند، همانند زمین شوره زاری می‌شود، افزود: علم و عمل، معرفت و دانش سبب ارزش و قیمت انسان می‌شود، گفت: عمل صالح انسان را بالا می‌برد و قیمت می بخشد.

آیت الله مروی خدمت به مردم و دین کردن و خود را وقف بندگان خدا برای قرب الی الله کردن راسبب ارتقای انسان وارزش وی دانست و گفت: آیت الله فقید روحانی از دسته کسانی بود که با علم و عملش قیمت پیدا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمات گسترده آیت الله روحانی در ساخت‌های مختلف و تأسیس حوزه علمیه و فراهم کردن بستری برای تربیت شاگردان مکتب امام صادق (ع) از جمله کارهای برجسته این عالم فقید است.

وی تصریح کرد: آیت الله روحانی آنچه را که وظیفه می‌دانست انجام داد و رهبر معظم انقلاب نیز از آیت الله روحانی به عنوان عالم خدوم، شخصیتی کم نظیر یاد کردند.

وی افزود: به گونه‌ای در جامعه سیر و سلوک داشته باشیم که مردم از نگاه به ما در آرامش باشند.

آیت الله مروی خدمت به مردم را سیره انبیا واولیاء، کمال و عزت دانست و خدوم بودن را از ویژگی برجسته آیت الله روحانی یاد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=15690

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان