طرز تهیه شیرینی لطیفه

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

مواد لازم :

 

آرد ۴ قاشق سوپخوری
شکر  ۴قاشق سوپخوری
تخم مرغ ۴عدد
 وانیل  ۴/۱قاشق چایخوری
 خامه زده شده  به میزان لازم

 

 طرزتهیه:
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده و شکر را با وانیل بزنید تا سفیدو کش دار شود. سفیده را جداگانه بزنید تا فرم بگیرد زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید آرد الک شده را به آن اضافه کنید مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید و در قیف با ماسوره ساده بریزید درون سینی فر را کاغذ بیاندازید از مایه به اندازه دلخواه با فاصله معین ( حدود ۳ سانت ) بریزید و در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم شده است قرار دهید این شیرینی باید کمی طلایی شده و رنگ آن خیلی تغییر نکند از فر خارج کنید بعد از تامل ۵ دقیقه از کاغذ جدا کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنک شود شیرینی را به پشت برگردانید و از خامه زده که داخل قیف با ماسوره کنگره دار ریخته اید روی آن بریزید و یک شیرینی دیگر روی آن برگردانید و در ظرف بچینید روی آن را پودرقند بپاشید شیرینی آماده است.

 

 

 

خواص خامه:

 

خامه با توجه به محتوای چربی‌اش، انواع مختلفی دارد:

خامه کم چرب که ۱۲ درصد چربی دارد. خامه زده شده و سفت شده که ۳۰ درصد از آن را چربی تشکیل می‌ دهد. خامه سنگین که ۳۶ درصد چربی دارد. خامه‌های پر‌چرب که در اغلب فروشگاه‌ها به فروش می ‌رسند نیز ۴۰ درصد چربی دارند و در تهیه انواع غذا و دسرها از این نوع استفاده می‌ شود.

latife3

مواد غذایی موجود در خامه، همانند شیر است. در خامه با افزایش درجه جدا سازی، مقدار ویتامین‌ های محلول در آب کاهش یافته ولی ویتامین ‌های محلول در چربی افزایش پیدا می ‌کند. مثلاً غلظت ویتامین A در خامه با ۱۰ درصد چربی، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از شیر کامل است و در خامه با ۴۰ درصد چربی ۸ تا ۱۲ برابر بیشتر است. از دست دادن ویتامین C و اسید فولیک نیز در خامه قابل توجه است. در طول استریلیزاسیون نیز از دست دادن قابل توجه ویتامین ب۱۲ اتفاق می ‌افتد.

 

 

دستور پخت شیرینی خامه ای

طرز تهیه دسر موزی شکلاتی

طرز تهیه کیک موز شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی پنکیک

طرز تهیه کیک میوه ای

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=30957

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان