صرافی کوینکس ؛ بررسی و آموزش جامع کار با CoinEx (آپدیت ۲۰۲۴)

به نقل از ارز دیجیتال

کوینکس (CoinEx) یک صرافی جهانی است که با هدف فراهم‌کردن یک محیط امن و کاربرپسند برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال تأسیس شده است. این صرافی از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۷، به سرعت رشد کرده و توانسته است جایگاهی معتبر را در میان صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال به‌دست‌آورد.

صرافی کوینکس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به کاربران ایرانی نیز بدون نیاز به انجام احراز هویت، خدمات ارائه می‌دهد. اما این صرافی چقدر معتبر است و چگونه می‌توانیم به آن اعتماد کنیم؟

فهرست مطالب

معرفی صرافی کوینکس

کوینکس در دسامبر ۲۰۱۷ توسط یانگ هایپو (Yang Haipo) که یکی از افراد برجسته در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال است، تأسیس شد. این صرافی با تیمی از متخصصان فناوری و امور مالی، توانست خیلی زود جایگاهی برای خود در بازار ارزهای دیجیتال دست‌وپا کند. دفتر مرکزی این صرافی در هنگ‌ کنگ قرار دارد و به کاربران در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

صفحه اول وب‌سایت کوینکس

یکی از ویژگی‌های مهم کوینکس، پشتیبانی از بیش از ۱۶۰۰ جفت ارز و حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف است که شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر آلت کوین‌ها می‌شود. این تنوع بالا به کاربران امکان می‌دهد تا با سهولت ارزهای موردنظر خود را معامله کنند و از فرصت‌های مختلف در بازار بهره‌مند شوند.

این صرافی خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که شامل معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، وام‌دهی کریپتو و امکانات دیگر می‌شود.

معاملات اسپات به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیماََ ارزهای دیجیتال را بخرند و بفروشند؛ درحالی‌که معاملات فیوچرز این فرصت را به کاربران می‌دهد تا بر اساس پیش‌بینی‌های خود در مورد قیمت آینده ارزهای دیجیتال با استفاده از اهرم، چه در بازار نزولی و چه در بازار صعودی، سود کسب کنند. سرویس وام‌دهی صرافی نیز برای کاربران امکان کسب سود را با قرض‌دادن ارزهای دیجیتال خود فراهم می‌کند.

بررسی خدمات و ویژگی‌های صرافی کوینکس

صرافی کوینکس امکانات متنوعی را ارائه می‌دهد که در ادامه هر کدام را به‌صورت کامل معرفی می‌کنیم:

معاملات همتابه‌همتا (P2P)

در معاملات همتابه‌همتا، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را مستقیماً با یکدیگر معامله کنند. این ویژگی امکان خریدوفروش مستقیم را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کند. معاملات P۲P باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌شود. بازار P۲P کوینکس از طیف وسیعی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات بازار

کوینکس اطلاعات جامع و به‌روزی در مورد قیمت‌ها، حجم معاملات و نمودارهای تحلیلی در اختیار کاربران می‌گذارد. این داده‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری در معاملات خود داشته باشند. ابزارهای تحلیلی و نمودارها برای بررسی روندهای بازار و تحلیل تکنیکال نیز موجود است. همچنین در این بخش می‌توانید آخرین ارزهای دیجیتالی را که در این صرافی برای معاملات لیست شده‌اند، مشاهده کنید.

معاملات اسپات ( Spot Trading)

در این نوع معاملات، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را به‌صورت آنی خریدوفروش کنند. معاملات اسپات بدون استفاده از اهرم انجام می‌شود و دارایی‌ها بلافاصله در حساب کاربر قرار می‌گیرد. این نوع معاملات برای کاربران تازه‌کار و افرادی مناسب است که تمایل به ریسک پایین‌تری دارند.

مبادله (Swap)

با استفاده از قابلیت سواپ یا همان مبادله سریع، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را با یکدیگر تبدیل کنند. تبدیل، فوری و بدون پیچیدگی انجام می‌شود و برای مدیریت سبد دارایی‌ها بسیار مفید است.

معاملات استراتژیک (Strategy Trading)

صرافی کوینکس ابزارهای پیشرفته‌ای را برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی مختلف ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل تنظیم سفارشات محدود و سفارشات OCO هستند. با استفاده از این ابزارها، کاربران می‌توانند استراتژی‌های خود را به‌صورت خودکار اجرا کنند. در ادامه بیشتر در رابطه با معاملات استراتژیک توضیح می‌دهیم.

معاملات مارجین (Margin Trading)

معاملات مارجین (Margin Trading) به معاملاتی گفته می‌شود که در آن از اهرم یا همان لوریج (Leverage) استفاده می‌شود. معامله‌گران می‌توانند از ضرایب مختلف مارجین مانند ۱۰ برابری استفاده کنند تا حجم معامله خود را چند برابر کنند. این نوع معاملات با قرض‌گرفتن سرمایه اضافی از صرافی انجام می‌شود و می‌تواند سود و زیان را چند برابر کند. مارجین برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است که تحمل ریسک بالاتری دارند.

فیوچرز (Futures)

کوینکس امکان معاملات فیوچرز (قراردادهای آتی) را با استفاده از اهرم ۱۰۰ برابری ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند بر اساس پیش‌بینی قیمت آینده یک ارز دیجیتال، پوزیشن‌های خرید (Long) یا فروش (Short) باز کنند. این معاملات به کاربران اجازه می‌دهد تا در بازارهای صعودی و نزولی سود کسب کنند.

داده‌های قرارداد (Contract Data)

اطلاعات دقیق در مورد قراردادهای آتی در پلتفرم کوینکس موجود است. این داده‌ها شامل جزئیاتی مانند قیمت قراردادها، حجم معاملات، تاریخ انقضا و اهرم‌های قابل‌استفاده است. این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری در معاملات فیوچرز داشته باشند. همچنین، در این صفحه می‌توانید فاندینگ ریت (Funding Rate)، حجم معاملات، داد‌ه لیکویدی‌ها (Liquidation Data) و غیره را مشاهده کنید.

داده‌های قرارداد
اطلاعات موجود در داده‌های قرارداد

سپرده‌‌گذاری

کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در کوینکس سپرده‌گذاری کنند و از سود سالیانه بهره‌مند شوند. سپرده‌گذاری در کوینکس به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های غیرفعال خود را به منبع درآمد تبدیل کنند. سود حاصل از سپرده‌گذاری معمولاً به‌صورت دوره‌ای به حساب کاربران واریز می‌شود.

استیک‌کردن

استیک کردن (Staking) به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را قفل کرده و در ازای آن پاداش دریافت کنند. این فرآیند به تقویت شبکه‌های بلاک چین کمک می‌کند و به کاربران پاداش‌هایی در قالب ارزهای دیجیتال می‌دهد. استیک‌کردن معمولاً با دوره‌های قفل‌گذاری مشخص انجام می‌شود. البته در کوینکس تنها می‌توانید اتریوم را استیک کنید و این صرافی ۱۰ درصد کارمزد خدمات را از پاداش دریافتی کسر می‌کند.

وام‌‌دهی

کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود در صرافی، وام دریافت کنند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود، به سرمایه اضافی دسترسی پیدا کنند. وام‌دهی با نرخ‌های بهره متفاوت و تاریخ‌های سررسید مختلف قابل‌تنظیم است. برخی از ارزهایی که می‌توان برای خدمات وام‌دهی در کوینکس استفاده کرد، عبارت‌اند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • کاردانو
  • آواکس
  • بایننس کوین
ارزهای دیجیتال با قابلیت وام دهی در صرافی کوینکس
ارزهای دیجیتال با قابلیت وام‌دهی در صرافی کوینکس

رویدادهای کوینکس

کوینکس به‌طور منظم کمپین‌ها و مسابقات مختلفی را برای کاربران برگزار می‌کند. این رویدادها شامل مسابقات ترید، کمپین‌های تبلیغاتی و ایردراپ‌ها هستند. کاربران می‌توانند با شرکت در این رویدادها جوایز و پاداش‌های ویژه‌ای کسب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این امکانات، می‌توانید به صفحه اصلی کوینکس به زبان فارسی مراجعه کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این صرافی، برنامه‌های توسعه جامعه کاربران است. این صرافی برنامه‌های مختلفی مانند برنامه سفیران و پارتنرها را دارد که هدف آن‌ها جذب و نگه‌داری کاربران فعال و ترویج استفاده از صرافی کوینکس است. این برنامه‌ها به کاربران انگیزه می‌دهد تا با دعوت دوستان و آشنایان خود به پلتفرم پاداش دریافت کنند.

ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx Token)

توکن کوینکس (CoinEx Token یا CET) یک ارز دیجیتال است که توسط صرافی کوینکس ایجاد و در ژانویه ۲۰۱۸ معرفی شد. این توکن در ابتدا به‌عنوان یک توکن ERC-۲۰ روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد، اما بعداً به بلاک چین بومی و هوشمند این صرافی منتقل شد.

ویژگی‌ها و کاربردهای CET

  • کارمزد معاملات: کاربران با استفاده از CET می‌توانند از تخفیف در کارمزد معاملات خود در صرافی کوینکس بهره‌مند شوند. این تخفیف‌ها به‌عنوان یک انگیزه برای نگه‌داری و استفاده از CET ارائه می‌شود.
  • توکن‌سوزی: صرافی CoinEx بخشی از درآمد خود را به بازخرید و سوزاندن CET اختصاص می‌دهد. این فرایند به کاهش تعداد توکن‌های موجود در بازار کمک می‌کند و به‌صورت بالقوه می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را افزایش دهد.
  • استفاده در اکوسیستم صرافی: CET به‌عنوان گس (Gas) برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در زنجیره هوشمند کوینکس استفاده می‌شود. این توکن همچنین به‌عنوان پاداش برای کاربران فعال در پلتفرم‌های مختلف صرافی اعطا می‌شود.
  • دسترسی به خدمات ویژه: کاربران دارای CET می‌توانند به خدمات و امکانات ویژه‌ای دسترسی پیدا کنند که برای سایر کاربران در دسترس نیست؛ خدماتی مثل شرکت در رویدادهای ویژه، دسترسی به محصولات و خدمات جدید و سایر امتیازات.

آینده ارز دیجیتال کوینکس

کوینکس برنامه‌های متنوعی برای توسعه و گسترش استفاده از CET دارد. این صرافی اعلام کرده است که برنامه‌هایی نظیر همکاری‌های بیشتر با پروژه‌های دیگر، توسعه ویژگی‌های جدید در پلتفرم و ایجاد اکوسیستم‌های جدید برای استفاده از CET را در نقشه راه خود برای توسعه این ارز دیجیتال دارد.

پشتیبانی

تیم پشتیبانی مشتریان صرافی به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در دسترس است تا به سؤالات و مشکلات کاربران پاسخ دهد. این تیم سعی کرده است با ارائه راهنمایی‌های لازم و حل سریع مشکلات، تجربه کاربری مثبت و رضایت‌بخشی را برای کاربران فراهم کند.

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

ثبت نام در صرافی کوینکس بسیار ساده است؛ کافی است وارد سایت اصلی صرافی شوید و از گوشه سمت راست، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

ایجاد حساب کاربری در کوینکس

بعد از اینکه ایمیل و رمز عبور خود را انتخاب کردید، یک کد تأیید از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود که با واردکردن آن، ثبت نام شما در کوینکس به اتمام می‌رسد.

آموزش معامله و ترید در کوینکس

برای انجام معاملات باید وارد حساب کاربری خود شوید و در بالای صفحه، گزینه معاملات را انتخاب کنید. در این قسمت، به معامله اسپات، مارجین، ترید و استراتژیک دسترسی دارید.

جفت ارزهای کوینکس

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، می‌توانید معاملات اسپات و مارجین را در این صفحه انجام دهید. همچنین، در این صرافی می‌توانید برای انجام معاملات می‌توانید از نرخ بازار یا قیمت و استاپ دلخواه خود استفاده کنید.

برای انجام معاملات فیوچرز نیز در بالای صفحه روی گزینه فیوچرز کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید جفت ارزهای دلخواه را با اهرم ۱۰۰ معامله کنید.

معاملات فیوچرز در کوینکس

در صفحه بالا و در کادرهای مربوطه می‌توانید قیمت و مقدار را وارد کنید؛ سپس برای معامله، حد سود و ضرر را تعیین کنید.

برای انجام معاملات استراتژیک نیز از طریق بخش معاملات وارد قسمت معاملات استراتژیک شوید تا محیط زیر را مشاهده کنید.

معاملات استراتژیک در صرافی کوینکس

معاملات استراتژیک به استفاده از استراتژی‌های مختلف برای بهینه‌سازی خریدوفروش ارزهای دیجیتال اشاره دارد. این استراتژی‌ها ممکن است شامل تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، استفاده از الگوریتم‌های معاملاتی و مدیریت ریسک باشد. در پلتفرم‌های معاملاتی مانند کوینکس، کاربران می‌توانند از ابزارهای مختلفی برای تنظیم سفارشات، تنظیم نقاط ورود و خروج و مدیریت پورتفولیو استفاده کنند.

گرید اسپات در کوینکس

گرید اسپات یک استراتژی معاملاتی خودکار است که در صرافی کوینکس استفاده می‌شود. این استراتژی بر اساس تنظیم چندین سفارش خریدوفروش در سطوح مختلف قیمتی انجام می‌شود. با حرکت قیمت در دامنه تعیین‌شده، این سفارشات به‌صورت خودکار اجرا می‌شوند و به کسب سود از نوسانات قیمت کمک می‌کنند.

سرمایه‌گذاری خودکار

برنامه‌های سرمایه‌گذاری خودکار (Automated Investment Programs) در صرافی‌ کوینکس به کاربران امکان می‌دهند که با تنظیم استراتژی‌های معاملاتی خودکار، به‌طور مستمر و بدون نیاز به نظارت دستی، معاملات خود را اجرا کنند. این برنامه‌ها معمولاً از الگوریتم‌ها و ربات‌های معاملاتی استفاده می‌کنند تا بر اساس شرایط بازار و استراتژی‌های تعیین‌شده، خریدوفروش را به‌صورت خودکار انجام دهند.

آموزش استیکنگ در صرافی کوینکس

همان‌طور که پیشتر گفتیم، در صرافی کوینکس می‌توانید عملیات سهام‌گذاری یا همان استیکینگ ارزهای دیجیتال را انجام دهید. کافی است از بالای صفحه حساب کاربری خود، وارد قسمت خدمات مالی، سپس استیکینگ شوید.

سهام گذاری و استیکینگ در کوینکس

در صرافی کوینکس تنها می‌توانید اتریوم استیک کنید وسالانه حدود ۲/۶ درصد بازده کسب کنید. روی کادر استیک‌کردن کلیک کنید تا اطلاعات زیر را مشاهده کنید. بعد از واردکردن مشخصات امنیتی، می‌توانید اتریوم خود را به حساب استیکینگ واریز کنید.

تنظیمات امنیتی حساب کاربری در کوینکس

خدمات صرافی کوینکس به کاربران ایرانی

قطعاََ می‌دانید که کاربران ایرانی نمی‌توانند در صرافی‌های خارجی مانند بایننس یا کوکوین فعالیت کنند؛ زیرا تحریم‌های بین‌المللی مانع فعالیت کابران ساکن ایران در پلتفرم‌های مالی جهانی است. اما کوینکس به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد و در جایی از سایت خود اعلام نکرده است که ایران جزو کشورهای ممنوعه به‌حساب می‌آید.

بااین‌حال، به‌یاد داشته باشید که فعالیت در صرافی‌های خارجی همواره ریسک‌های خاص خود را به همراه دارد؛ بنابراین، تا جایی که امکان دارد از ابزارهای تغییر آی‌پی برای فعالیت در کوینکس استفاده کنید و تنها سرمایه‌ای را وارد این صرافی کنید که در صورت ازدست‌دادن، زیان سنگینی را متحمل نشوید.

آیا صرافی کوینکس معتبر است؟

صرافی کوینکس مجوزهای معتبری دارد که می‌تواند اعتبار و قانونی‌بودن فعالیت‌های آن را تضمین می‌کند. این مجوزها شامل موارد زیر است:

  • مجوز MSB ایالات متحده: کوینکس از شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) تحت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مجوز کسب‌وکار خدمات پولی (Money Services Business) را دریافت کرده است. این مجوز به کوینکس اجازه می‌دهد که به‌صورت قانونی خدمات مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال را در ایالات متحده ارائه دهد.
  • مجوز فعالیت در استونی: کوینکس در نوامبر ۲۰۱۹ از واحد اطلاعات مالی استونی (FIU) مجوز عملیاتی دریافت کرده است. کوینکس با این مجوز اجازه دارد که خدمات معاملات ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات و همچنین خدمات کیف پول ارزهای دیجیتال ارائه دهد. استونی موضع‌گیری مثبت و پیشرفته‌ای در خصوص ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌ چین دارد. این موضوع باعث تقویت بیشتر حضور کوینکس در بازارهای تحت نظارت این کشور می‌شود.
  • حضور در کوین مارکت کپ: کوینکس طی سال‌ها فعلالیت خود در بیشتر مواقع جزو ۱۰۰ صرافی برتر در سایت مرجع کوین مارکت کپ بوده است.
  • ذخایر صرافی کوینکس: این صرافی برای جلب اعتماد کاربران ذخایر خود در فضای بلاک چین را منتشر کرده است. برای مشاهده آن می‌توانید به سایت کوین گلس (Coinglass) یا صفحه ذخایر کوینکس (CoinEx Reserve Proof) مراجعه کنید.

امنیت در صرافی کوینکس

امنیت یکی از اولویت‌های اصلی این صرافی است. این صرافی از قابلیت‌های افزوده امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، رمزنگاری داده‌ها و کیف پول‌های سرد برای حفاظت از دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.

  1. کیف پول‌های سرد و گرم: دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد (آفلاین) برای نگه‌داری بلندمدت و در کیف پول‌های گرم برای تراکنش‌های روزانه نگه‌داری می‌شوند. کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نیستند و از دسترسی هکرها در امان هستند؛ درحالی‌که کیف پول‌های گرم برای واریزوبرداشت سریع طراحی شده‌اند.
  2. صندوق محافظتی: کوینکس ۱۰٪ از کارمزدهای معاملاتی را به صندوق محافظتی اختصاص می‌دهد تا در مواقع بروز ریسک‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند حملات سایبری، خسارات را پوشش دهد.
  3. مشارکت‌های امنیتی: همکاری با شرکت امنیتی اِسلومیست (SlowMist) و تیم تخصصی امنیتی داخلی از دیگر اقدامات کوینکس برای تضمین امنیت است. این همکاری‌ها به‌منظور بررسی و ارتقاء مستمر سیستم‌های امنیتی صرافی انجام می‌شوند.
  4. کد ضد فیشینگ: این کد برای اعتبارسنجی ایمیل‌های ارسالی از سمت صرافی استفاده می‌شود و به این‌صورت از کاربران در برابر پیام‌ها و لینک‌های مخرب محافظت می‌شود.

از لحاظ تجربه کاربری، کوینکس با رابط کاربری ساده و کاربرپسندی طراحی شده است. این پلتفرم از چند زبان مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی، فارسی و چند زبان دیگر می‌شود. ویژگی چندزبانی موجب می‌شود که کاربران از کشورهای مختلف به‌راحتی از خدمات صرافی استفاده کنند.

سؤالات متداول

صرافی کوینکس کجاست؟

دفتر مرکزی صرافی کوینکس در هنگ کنگ است، اما این صرافی از ایالات متحده آمریکا و استونی مجوز دارد و به کاربرانی در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه جهان خدمات می‌دهد.

امنیت صرافی کوینکس چگونه است؟

صرافی کوینکس یک بار در سال ۲۰۲۳ هک شد و بیش از ۷۰ میلیون دلار از دارایی‌های آن به سرقت رفت. اما این صرافی خیلی زود مشکلات امنیتی را رفع کرده و پس از یک هفته فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

آیا صرافی کوینکس برای ایرانیان تحریم است؟

خیر، کاربران ایرانی محدودیتی برای استفاده از این صرافی ندارند. اما برای استفاده از این صرافی باید ریسک‌های ناشی از محدودیت‌های احتمالی در آینده را دانست.

آیا صرافی کوینکس احراز هویت می‌خواهد؟

خیر، احراز هویت در صرافی کوینکس اجباری نیست، اما کاربرانی که احراز هویت انجام می‌دهند از خدمات بیشتری می‌توانند استفاده کنند.

جمع‌بندی

صرافی کوینکس یکی از ۱۰۰ صرافی برتر در سایت کوین مارکت کپ است که با وجود مشکلات فروان خدمات به کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی، هنوز به ساکنان ایران خدمات ارائه می‌دهد. این صرافی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و انجام معاملات در آن بسیار ساده است. کوینکس فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون موفق‌شده فعالیت خود را به کاربران بیش از ۲۰۰ کشور ارائه دهد.

کوینکس مجوز MSB آمریکا و پروانه فعالیت در کشور استونی را کسب کرده است و ذخایر مالی خود را به‌صورت شفاف در بستر بلاک چین منتشر می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=47562

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان