صدور ۲ میلیون شناسه ثنا با استفاده از هوش مصنوعی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از صدور ۲ میلیون شناسه ثنا با استفاده از هوش مصنوعی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تأکیدات صورت گرفته بر مقوله هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در برنامه هفتم توسعه و سند تحول و تعالی قضائی، اظهار کرد: ما در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، توانسته‌ایم تا امروز با پردازش متون، ۹۰ درصد از تصمیمات قضائی را برای استفاده قضات در زمینه‌های آموزشی و مشاهده آرا مشابه، گمنام‌سازی کرده‌ایم؛ همچنین دسترسی به این تصمیمات قضائی را در اختیار پژوهشگران حوزه حقوق و قضا نیز قرار داده‌ایم.

وی افزود: همچنین با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، امکان سابقه یا بی خودکار هوشمند را برای قضات ایجاد کرده‌ایم و امروز سوابق هر یک از اشخاص در تمامی بانک‌ها به صورت خودکار در اختیار قاضی قرار می‌گیرد.

کاظمی‌فرد گفت: هم‌اکنون با استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه، تمامی دادنامه‌ها، صورتجلسه‌ها و متونی که در دادگاه موجود است، قابلیت تبدیل شدن از صوت به متن را دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: همچنین با استفاده از توانمندی‌های ۸ شرکت دانش‌بنیان و بکارگیری روش‌های هوش مصنوعی، سال گذشته ۲ میلیون نفر توانستند بدون حضور در دستگاه قضائی، شناسه ثنا دریافت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=46929

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان