شکل گیری آب در زمین به میلیاردها سال پیش از تشکیل خورشید برمیگردد

دانشمندان معتقدند آب موجود در سیاره زمین از دنباله دارها به این سیاره وارد شده و منشا آن نیز به پیش از تشکیل خورشید باز میگردد. نظریه دانشمندان توسط شواهدی که در یک قرص سیاره ای وجود دارد تائید میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر محققان توسط تلسکوپ رادیویی ارایه های میلی متری در شیلی انجام شده است. در این تحقیق یک قرص تشکیل دهنده سیاره در نزدیکی ستاره ۷۸۸۳ orionid بررسی شد.

همچنین دو نوع آب مورد بررسی قرار گرفت. نوع اول همان آب تشکیل شده از اتم هیدروژن و دو اتم اکسیژن است که برای ما آشناست. نوع دوم سنگین تر از نوع اول بوده و به جای یک اتم اکسیژن دارای یک اتم دوتریوم دارد. با توجه به شکل ساخت این دو نوع آب امکان بررسی آنها و اینکه قدمت هر کدام چقدر است وجود دارد.

محققان می گویند آب موجود در قرص ۷۸۸۳ orionid به آب موجود در منظومه شمسی شبیه است. جان جی.توبین، از رصدخانه اخترشناسی ملی در این مورد می گوید: ترکیب موجود در این قرص همانند ترکیب آب موجود در دنباله دارهای منظومه شمسی است که نشان دهنده وجود آب در فضای میان ستاره ای میلیاردها سال پیش از بوجود آمدن خورشید است. این آب با همان ترکیب و بدون تغییر به زمین و دنباله دارها منتقل شده است.

این تحقیق نشان می دهد آب کنونی قبل از شکل گیری خورشید و دیگر سیارات در منطقه ای که منظومه شمسی در آن بوجود آمده وجود داشته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=42829

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان