سازمان تعاون روستایی به داد سیب‌زمینی‌کاران برسد

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت:امسال بالای ۵.۵میلیون تن سیب‌زمینی در کشور تولید شد که بیش از نیاز بازار است.

 مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفت‌وگو با مهر به صادرات هندوانه پس از شب یلدا اشاره کرد و گفت: پس از تأمین بازار شب یلدا قرار است ۹۰ درصد بار هندوانه کشت شده در بوشهر، میناب و… به ترکیه صادر شود. با کاهش مصرف هندوانه در کشور، فقط ۱۰ درصد این محصول آب بر در داخل توزیع می‌شود.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی امر بدیهی است به طوری که روزانه ۱۰ تا ۱۵ کانتینر بار انار معادل ۲۰۰ تن به پاکستان صادر می‌شود اما در این خصوص باید برنامه داشت.

صادرات گوجه فرنگی با وجود کاهش تولید

رییس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به پیش‌بود و کم‌بود هر ساله محصولات کشاورزی در ایران به دلیل نبود برنامه‌ریزی درست، گفت: کشت محصولات بدون برنامه انجام می‌شود و این منجر به آسیب‌هایی به تولید و اقتصاد کشور شده است؛ به عنوان مثال امسال با کم‌بود تولید گوجه فرنگی و پیش بود کشت سیب زمینی رو به رو هستیم.

وی اضافه کرد: با وجود گوشزد کم‌بود کشت گوجه فرنگی، صادرات ادامه داشت به طوری که قیمت این محصول پرمصرف به بیش از ۴۵ هزار تومان در هر کیلو رسید.

وی ادامه داد: در دو ماه اخیر نرخ گوجه فرنگی روند افزایشی داشته زیرا فاصله ۴۰ روز تا ۲ ماه بین کشت این محصول در استان‌های تولیدکننده، عرضه را کاهش داد اما صادرات ادامه یافت. دلیل این امر هم ۲ برابر بودن نرخ صادرات گوجه فرنگی بود.

قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی باید ۱۵ هزار توما%

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10392

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان