ساخت نوعی چشم مصنوعی با کاربری در آب و خشکی با الهام از چشم خرچنگ

محققان برای ساخت نوعی چشم مصنوعی که می تواند در خشکی و آب مورد استفاده قرار بگیرد از چشمان نوعی خرچنگ کمانچه زن الهام گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، سیستم بینایی مصنوعی ساخته شده توسط محققان می تواند هم در خشکی و هم در آب مورد استفاده قرار بگیرد. دانشمندان موسسه علم و فناوری گوانگجو با همکاری دانشگاه ملی سئول برای ساخت سیستم بینایی مصنوعی از چشمان خرچنگ کمانچه زن الهام گرفتند. این سیستم بینایی می تواند محیط اطراف را در زیر آب و حتی روی خشکی مشاهده کند ساختار چشم خرچنگ به صورت بیضی شکل و بیرون زده از بدن آن است به طوری که می تواند چشم خود را در تمام جهات برای مشاهده محیط بچرخاند. همچنین از این سیستم بینایی به عنوان نوعی مکانیسم دفاعی نیز استفاده می کند. به همین دلیل این فناوری با الهام از طبیعت می تواند به دوربین های عکاسی و فیلمبرداری کمک کند تا علاوه بر محتوای زیر آب محیط خشکی را نیز پوشش دهند.

در این فناوری از یک آرایه فتو دیود منعطف با الگو های شبیه به شانه در یک ساختار کروی سه بعدی استفاده شده است. بدین ترتیب امکان دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف با کیفیت تصویر ثابت به وجود می آید. از جمله کاربردهای بالقوه این فناوری بررسی و نظارت بر جمعیت محیط زیست خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37773

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان