ربات انسان نمای چینی در کارخانه‌ها استخدام می‌شود

یک شرکت چینی تولید کننده ربات انسان نما قصد دارد کمبود نیروی کار در کارخانه های این کشور را با ربات انسان نمایی پر کند که همه کار انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، «یوبی تک» یک شرکت رباتیک چینی بیش از ۵۰۰ سفارش ساخت ربات انسان نمایش به نام «واکراس ۱» را از سوی خودروسازان بزرگ دریافت کرده است.

ربات انسان نمای چینی در کارخانه‌ها استخدام می‌شود

درحالی که هر روز شرکت های بیشتری فناوری های اتوماسیون را برای انجام فعالیت هایشان به کار می گیرند، این تحول کمبود نیروی کار در چین را برطرف می کند.

ربات «واکر اس ۱» هفته گذشته به طور رسمی معرفی شد و هم اکنون در کارخانه های مختلف از جمله BYD (بزرگترین تولید کننده خودروی برقی جهان) نیز به کار گرفته شده است.

این ربات در ارتباط با وسایل نقلیه لجستیکی بدون سرنشین و سیستم‌های تولید هوشمند کار می‌کند و یکی از اولین سیستم‌هایی در سطح جهان است که چنین عملیاتی را در مقیاس بزرگ تا این حد خودکار می‌کند.

ربات انسان نمای چینی در کارخانه‌ها استخدام می‌شود

در حال حاضر صنعت تولید چین با کمبود قابل توجه نیروی کار روبرو است و طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد، صنایع کلیدی مانند تولید خودرو تا ۲۰۲۵ میلادی با کمبود ۳۰ میلیون نیروی کار روبرو می شوند.

«تان مین» مدیر ارشد برند «یوبی تک» در مصاحبه ای توضیح داده بود حدود ۷۰ درصد فعالیت در کارخانه های خودکار هم اکنون توسط بازوی های رباتیک انجام می شود و ۳۰ درصد باقیمانده را کارگران انسانی برعهده می گیرند.

هدف این شرکت چینی استفاده از ربات های انسان نما برای کاهش اتکا به نیروی انسانی تا ۱۰ درصد است. به این ترتیب کارگران انسانی می توانند روی فعالیت های سطح بالاتر مانند همکاری و مدیریت ابزار تمرکز کنند.

ربات «واکر اس ۱» با ۱۷۲ سانتیمتر قد و ۷۶ کیلوگرم وزن در ابعاد انسان واقعی ساخته شده است. این ابزار طوری طراحی شده تا فعالیت های مختلف در محیط کارخانه ای از جمله اجرای بازبینی های کیفیتی، حمل بسته هایی با اندازه های مختلف سفت کردن پیچ ها با یک پیچ گوشتی برقی و سرهم بندی قطعات و دسته بندی قطعات را انجام دهد.

یکی از مزایای اصلی استفاده از ربات های انسان نما مانند این نمونه کاهش بار فیزیکی و خطرات جراحت برای کارگران انسانی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=55686

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان