راکوتان چه تاثیری در ریزش مو دارد؟

به نقل از مجله مهتاطب:

اگر در حال مصرف قرص راکوتان برای درمان جوش های شدید خود هستید ممکن است ریزش موهای خود را نیز تجربه کنید. ریزش مو و نازک شدن موها در حین مصرف قرص راکوتان یکی از عوارض جانبی قرص های ایزوترتینوئین (آکوتان و راکوتان) هستند که افراد پس از چند روز مصرف ایزوترتینوئین ها دچار آن می شوند و موجب استرس و ترس در آنها می شود.
روزانه مراجعه کنندگان زیادی در داروخانه برای درمان ریزش موی ناشی از راکوتان از ما مشاوره می خواهند.این افراد معمولا بر سر دو راهی قرار می گیرند که آیا مصرف راکوتان ادامه دهند و یا از داروهای جایگزین راکوتان برای درمان جوش خود استفاده کنند…
آنها می پرسند که آیا این ریزش موها که به علت راکوتان شروع شده اند بعد از قطع مصرف هم ادامه پیدا می کنند یا قرار است برای همیشه شاهد ریزش موهای خود باشند؟

به علت زیاد بودن میزان سوالات در زمینه راکوتان و ریزش مو ; لازم دانستم که امروز در مورد ریزش موی ناشی از مصرف راکوتان و راه های درمان این نوع ریزش مو با شما صحبت کنم و در صورت نیاز راه های جایگرین راکوتان را به شما معرفی نمایم.این مقاله می تواند شما را نیز در انتخاب یا رد راکوتان برای درمان جوش های شما که باعث بر هم زدن زیبایی و سلامت پوست شما شده است راهنمایی کند.

راکوتان چگونه باعث ریزش موها می شود و چگونه می توان جلوی آن را گرفت؟

​داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com خریداری نمائید.

🌟لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

خرید محصولات از داروخانه مهتاطب از طریق برنامه واتساپ-ایتا-روبیکا: ۰۹۳۰۲۰۰۷۵۸۷

 

حتما بخوانید : بهترین قرص های ویتامین برای ریزش مو

 

آیا ریزش موهای ناشی از مصرف راکوتان دائمی هستند؟

کم پشتی ، نازک شدن و ریزش موها یکی از  عوارض جانبی مصرف ایزوترتینوئین ها که به اسم آکوتان یا آکوتان در دسترس هستند می باشد.معمولا ریزش موها کم هستند و بصورت موقتی اتفاق می افتند.در اکثر مواقع ریزش موها پس از قطع مصرف قرص درمان کننده ی جوش یعنی راکوتان متوقف می شود و موها مجددا شروع به رشد می کنند اما در درصدی از افراد نیز ممکن است ریزش موها ادامه پیدا کنند و به طاسی منجر شوند.

ریزش موی ناشی از راکوتان


راکوتان چگونه باعث ریزش مو می شود؟

🔷وجود ویتامین A :

راکوتان یا بهتر است بگوئیم ایزوترتینوئین یکی از مشتقات ویتامین A  هستند. ویتامین A  باعث سرکوب ترشح سبوم(چربی ) پوست می شوند و از این راه از ایجاد جوش در افراد جلوگیری و جوشها را درمان می کنند. وجود بیش از حد ویتامین A  در بدن باعث ریزش موها می شود. راکوتان حاوی مقدار زیادی ویتامین A  برای درمان جوشهاست پس دیدن ریزش موها پس از مصرف راکوتان دور از انتظار نخواهد بود.

مصرف ویتامین A و ریزش مو

🔷تاثیر بر هورمون ها:

راکوتان بر غده هیپوفیز و میزان هورمونها در بدن تاثیر می گذارد و گاها منجر به نا متعادل کردن میزان مورد نیاز و نرمال هورمونهایی مانند تستسترون در بدن می شود. هورمونها نقش مهمی در موها و ریزش آنها دارند.در نتیجه می توانند از این طریق باعث ریزش مو شوند.
مثلا کسانی که ریزشمو ب الگوی مردانه که ناشی از ترشح هورمون دی هیدروتستسترون است با مصرف راکوتان احتمال دارد ریزشموهای انها با شدت بیشتری پیشروی کند.
همچنین امکان دارد با مصرف راکوتان سطح هورمون تیروئید در بدن  بهم ریخته و می تواند منجر به کم کاری یا پرکاری تیروئید شده و ریزش مو مخصوصا در افراد مواجه با کم کاری تیروئید رخ دهد.

🔷تداخل و عدم جذب ویتامین ها:

راکوتان و ایزوترتینوئین ها با برخی از ویتامین ها و مواد مغذی تداخل دارند و با مصرف راکوتان جذب برخی از ویتامین ها مثل فولیک اسید و ب۱۲ کاهش می باشد.کمبود برخی از این ویتامین ها می تواند ریزش مو را به همراه داشته باشد.

برای مشاوره در زمینه درمان جوش ، مصرف راکوتان و یا درمان ریزش موها می توانید با ما در داروخانه اینترنتی مهتاطب (۵۳۸۶۷-۰۲۱) تماس بگیرید و از توصیه ها و پیشنهادات مشاوران ما استفاده نمائید.

آیا می توان ریزش موی دائمی یا موقتی مصرف راکوتان را در ابتدای مصرف تشخیص داد؟

خیر. امکان اینکه بتوان متوجه شد که فرد بعد از مصرف دچار ریزش مو می شود و آیا این ریزش مو دائمی است یا موقت ممکن نیست . اما می توان قبل ، حین و بعد از مصرف راکوتان از قرص های مکمل تقویت مو و مولتی ویتامین ها استفاده نمود تا تا حد زیادی مانع تاثیر منفی راکوتان بر ریزش موها شد.

بیشتر بخوانید: کلاژن چیست؟
بهترین قرص های کلاژن

راه یا داروی جایگزین قرص راکوتان برای درمان جوش

اگر جوشهای شما خیلی قوی نباشند می توانید از سایر ترکیبات موثر بر درمان جوش استفاده کنید یا دوز پایینی از ایزوترتینوئین را مصرف کنید تا عوارض جانبی راکوتان را کمتر ببینید.
البته پزشکان معمولا  ابتدا دوز پایینی از راکوتان را برای فرد امتحان می کنند تا ببینند بدن فرد چه واکنشی به این داروی ضد جوش قوی نشان می دهد.گاهی با همین دوز پایین می توان پروسه درمان جوش را شروع کرد و گاهی نیاز به دوز قویتری از ایزوترتینوئین هست.
بهر روش راه های جایگزین برای درمان جوش وجود دارد که می توان از آنها بجای مصرف قرص راکوتان استفاده نمود.

درمان جوش با راکوتان

آنتی بیوتیک :
یک راه برای از بین بردن جوش های ملتهب و بزرگ استفاده از آنتی بیوتیک هاست.می توان برای درمان جوش ها از آنتی بیوتیک هایی مثل داکسی سایکلین یا داپسون بجای راکوتان استفاده نمود. البته مصرف این داروهای ضد جوش هم با یکسری شرایط قابل انجام است اما بهر جهت عوارض انها در ریزش مو کمتر دیده می شود.

تاثیر آنتی بیوتیک ها در درمان جوش

استفاده از ترکیبات موثر بر درمان جوش:
می توان از محصولاتی که حاوی ترکیباتی بجر ایزوترتینوئین هستند و در درمان جوش موثرند استفاده کرد. از جمله ترکیبات قوی موثر بر جموش که می تواند یک جایگزین ایمن تر نسبت به راکوتان باشد شامل :

🔶عصاره درخت چای
🔶سالی سیلیک اسید
🔶آزلائیک اسید
🔶AHA
🔶بنزوئیل پروکساید
و…

مصرف این ترکیبات عموما به شکل موضعی است پس نمی توانند باعث ریزش مو شوند و از طرفی ترکیبات قوی برای درمان جوش  باشند.

حتما بخوانید : درمان جوش با روغن درخت چای
بهترین شامپو ضد شپش

درمان ریزش مو ناشی از مصرف ایزوترتینوئین (راکوتان و آکوتان)

ریزش مو ناشی از مصرف ایزوترتینوئین ها یکی از عوارض ناراحت کننده ی آن است اما باید مهمترین نکته مثبت ایزوترتینوئین ها که درمان جوش های شدید و مقاوم به درمان هستند را هم نادیده نگرفت.گاهی جوش های روی صورت فرد انقدر مقاومند که با هیچ روش دیگری قابل درمان نیشتند و یا فرد نیاز دارد که هر چه سریعتر جوشها از بین بروند پس مجبور به مصرف آن می شود.
حال که از ان استفاده کرده و دچار ریزش مو شده باید چگونه آن را درمان کند؟
اول اینکه احتمال تداوم ریزش مو بعد از قطع مصرف راکوتان بسیار نارد است اما باز هم باید برای آن چاره ای اندیشید. از طرفی در حین مصرف راکوتان نیز می توان اقدامات پیگیرانه و کنترل کننده ای برای ریزش موی ناشی از ایزوترتینوئین را انجام داد. در زیر به این نکات در مصرف راکوتان می پردازیم.

۱) اجتناب از مصرف ویتامین A:

راکوتان از ویتامین A ساخته شده تا بتواند با کاهش چربی پوست مانع جوش ها شود و آنها را درمان کند اما این زیاد بودن میزان ویتامین ضد جوش باعث ریزش مو می شود.چون راکوتان ویتامین A دارد پس جدا باید از مصرف سایر مواد غذایی یا قرص هایی که ویتامین A دارند خودداری کنیم.

۲) مصرف ویتامین ها:

راکوتان جذب برخی ویتامین و مواد معنپدنی را به علت تداخل با آنها کاهش می دهد. این ویتامین ها می توانند در تقویت و رشد موها موثر باشند.بیشترین تداخل راکوتان با ویتامین گروه B  بخصوص B12 و B9 یا همون فولیک اسید می باشد.کمبود فولیک اسید منجر به تشدید کمخونی و ریزش مو می شود و B12 هم بطور مستقیم بر رشد موها موثر است.پس بهتر است قبل از شروع مصرف راکوتان و حتی در حین مصرف آن با فاصله ی ۴-۵ ساعت از مواد غذایی که حاوی ویتامین B و سایر مواد موثر بر ریزش و تقویت مو هستند استفاده کنید.

از جمله بهترین مکمل های حاوی ویتامین گروه ب که حاوی مواد تقویت و رشد مو هستند می توان به کپسول ب کمپلکس دانا اشاره نمود. این محصول نیاز روزانه بدن به ویتامین های گروه ب را تامین می کند.

کپسول ویتامین ب کمپلکس دانا

 

۳) مصرف مکمل تقویت مو:

توصیه می شود در حین مصرف ایزوترتینوئین و بعد از آن از مکمل های تقویت مو استفاده نمود تا از ریزش موی بععد از قطع مصرف راکوتان پیشگیری کنیم. این قرص های مکمل تقویت مو می توانند موهای جدید بسازند و موهای نازک شده ناشی از مصرف راکوتان را تقویت و ضخیم کنند. این قرص های تقویت مو حاوی ترکیبات موثری مانند زینک ، ویتامین ب ، سلنیوم ، بیوتین ، آهن و دیگر ترکیبات موثر بر ساختار مو هستند که تا حد زیادی می توانند در جلوگیری و درمان ریزش موهای ناشی از کمبود ویتامین و یا مشکلات هورمون در بدن موثر واقع شوند. پیشنهاد ما به شما قرص پومئول کاپیلاری است. این محصول ساخت کشور فرانسه بوده و با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو در کنار عصاره سیب، باعث قطع ریزش مو و کمک به رشد موها و تقویت مو ها می شود. علاوه بر آن از سفید شدن زودرس موها نیز جلوگیری می کند.

حتما بخوانید :
تاثیر شگفت انگیز روغن آرگان بر مو
نحوه مصرف قرص زینک
خرید قرص آهن

قرص پومئول کاپیلاری

۴) کاهش استرس:

یکی از عواملی که ممکن است منجر به ریزش مو شود داشتن استرس و اضطراب است.وقتی این استرس همراه با مصرف راکوتان باشد ریزش موها شدت بیشتری می گیرند.پس تا می توانید از استرس گرفتن و مسائلی که باعث ناراحتی شما می شوند دوری کنید.

۵) استفاده از روغن و ماسک مو:

یکی از نشانه هایی که افراد بعد از مصرف راکوتان مشاهده می کنند خشکی پوست و لب است.ایزوترتینوئین همانطور که باعث خشکی پوست می شود به بافت موها نیز آسیب می زند و آنها را خشک می کند.با خشک شدن موها ، موخوره و شکننده شدن موها اتفاق می افتد.برای درمان خشکی و وز شدن موها در این برهه زمانی می توان از روغن ها و ماسک ها یا سرم های نرم کننده و تقویت مو استفاده نمود و دائما آنها را مرطوب نگه داشت اما توجه کیند که این محصولات باعث چرب شدن موها نشوند زیرا چرب شدن مو خود یکی از عوامل ریزش مو محسوب می شود.

مصرف روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو

۶) رنگ نکردن مو:

در زمان مصرف راکوتان موهایس خود را رنگ یا دکلره نکنید.بطور کلی از هیچ ماده شیمیایی که باعث خشک شدن موهای شما می شود استفاده نکنید.با رنگ کردن یا اسیر عوامل شیمیایی به مو به خشک شدن موها دامن می شزنیم و موها بیشتر از پیش شروع به شکستن و خرد شدن می کنند.پس در نتیجه حجم موها کم می شود.

ریزش مو ناشی از رنگ مو

برای تهیه هریک از محصولات فوق می توانید به سایت داروخانه آنلاین مهتاطب مراجعه کنید و اگر در مورد ژل و کرم های ضد جوش یا دیگر محصولات پوست و مو سوالی داشته یا نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره ۶۵۳۸۹۳۴۲-۰۲۱ تماس گرفته و با من یا همکارانم در مجموعه داروخانه اینترنی مهتاطب مشاوره نمائید.

سخن آخر

راکوتان می تواند درمان جوشهای مقاوم به درمان بسیار موثر باشد اما عوارض جانبی آن نیز کم نیستند.بهتر است قبل از مصرف ان از پزشک خود تمامی عوارض و فواید را بپرسید و سنجیده این راه را انتخاب کنید.در صورت لزوم مصرف آن نیز باید مراقب سایر علائم عوارض جانبی ان باشید و سریعا برای درمان آنها اقدام کنید.

📞مشاوره رایگان جهت خرید و پشتیبانی پس از فروش محصولات بصورت چت در واتساپ و ایتا-روبیکا با شماره ۰۹۳۰۲۰۰۷۵۸۷

☎️ تماس تلفنی در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۸ صبح تا ۴ عصر به شماره ۰۲۱۶۵۳۸۹۳۴۲-۰۲۱۶۵۳۸۹۶۹۳

🏣تمامی محصولاتی که در داروخانه آنلاین مهتاطب عرضه می شوند، اعم از محصولات درمان لک، محصولات درمان جوش، درمان ریزش مو و کرم ضد آفتاب، قرص مولتی ویتامین، کرم مرطوب کننده، محصولات ارتوپدی و مکمل های غذایی و… از برندهای معتبر ایرانی و خارجی بوده و دارای برچسب اصالت کالا، سیب سلامت و دارای پروانه از وزارت بهداشت و دیگر سازمان های مربوطه هستند. این امر می تواند مشتریان محترم مهتاطب را از اصالت محصولاتی که تهیه می کنند، کاملاً مطمئن نماید.

📌 آدرس: تهران، شهریار، باغستان، جنب درمانگاه حکیم، داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی

📋مطالب مرتبط :
تاثیر راکوتان و آکوتان در درمان جوش
ریزش موی سکه ای
انواع ترکیبات درمان کننده جوش را بشناسید
جوش بینی: علت و درمان
علت ریزش مو
داروی ریزش موی زنانه
داروی ریزش موی مردانه
ریزش موی جوانان
ریزش موی ناشی از تیروئید
ارتباط کرونا و ریزش مو
علت ریزش ناگهانی مو
ریزش مو در شیردهی

شامپو ضد ریزش مو
بهترین شامپو ریزش مو
شامپو آلپسین c1

شامپو کافئین سریتا​
شامپو ماینوکسیدیل
شامپو اویدرم ضد ریزش​
شامپو ضد ریزش فولیکا
شامپو ضد ریزش​ اسکالپیا
شامپو ضد ریزش هگور​
شامپو ضد ریزش​ پنتن
شامپو ضد ریزش کاندید
شامپو جوانه گندم سریتا​
شامپو سپیژن
شامپو ماینوکسی لافارر​
شامپو مینوتا سریتا​
شامپو پالمینکس اویدرم
شامپو ضد ریزش هگور​

شامپو سریتا برای موهای چرب
شامپو پرومین سریتا
شامپو ضد ریزش فیتو
شامپو ضد ریزش اریکه

تونیک ضدریزش مو
لوسیون ضدریزش مو

ویال ضد ریزش مو
شامپو ضدریزش موی چرب
شامپو ضدریزش موی خشک
شامپو ضدریزش سینره

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=24222

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان