راز و رمز آشپزی از زبان حرفه ای ترین سرآشپزها

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

 پخت حبوبات در زمان کم

در قابلمه بزرگی مقداری زیاد آب بریزید، حبوبات را بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه با شعله زیاد بجوشانید. سپس شعله را خاموش کرده و به مدت یک ساعت اجازه دهید که حبوبات در آن آب باقی بمانند. این به معنی پخته شدن حبوبات نیست بلکه تقریبا معادل ۸-۱۰ ساعت خیساندن حبوبات است و باید بعد از یک ساعت حبوبات را به طور کامل بپزید.

ده دقیقه اول پخت باید به صورت جوشاندن سریع حبوبات باشد تا سموم نابود شوند.

اسرار آشپزی در پختن و برش کیک

۱- برای به سرعت نرم کردن کره آن را به قطعات کوچک برش دهید. همچنین می توانید کره را میان دو ورقه کاغذ ضدچربی (grease proot) قرار دهید و سپس با استفاده از وردنه آن را پهن کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه در همان حال بماند تا به دمای محیط برسد.

۲- یکی از اسرار آشپزی برای برش یک قطعه کامل کیک، این است که باید قبل از برش چاقو را زیر آب گرم قرار دهید. این کار باعث می شود کیک به تیغه چاقو نچسبد.

۳- وقتی یک تکه از کیک را جدا می کنیم، بعد از مدتی قسمت های برش خورده کیک کهنه می شود و ممکن است طعم آن نیز تغییر کند. برای جلو گیری از این کار بهتر است نان تست را با خلال دندان به لبه های برش خورده کیک متصل کنید.

۴- اگر می خواهید کیک شما به خوبی پف کند، نباید در زمان پخت آن برای چک کردن در فر را باز کنید. باز کردن در فر باعث می شود حرارت داخل فر کم شود و کیک به خوبی پف نکند. البته اگر حدود ۵ دقیقه به اتمام زمان پخت کیک مانده است می توانید در آن را باز کنید.


اسرار آشپزی در پخت مواد غذایی و استفاده از وسایل

۱- برای استفاده راحت از لیمو می توانید لیمو را بدون برش دادن کمی له کنید، سپس سر یک اسپری آب پاش را درون لیمو فرو کنید، با این کار یک اسپری آب لیمو خواهید داشت.

۲- اگر زمانی که با چاقو کار می کنید دسته آن مرتب در دست شما لیز میخورد یا می لغرد، می توانید چند عدد از نوارهای پلاستیکی را روی دسته آن بپیچانید تا از لیز خوردن آن جلوگیری کند.

 

۳- بجای ریختن مقدار زیادی شکر در قهوه، در آن کمی نمک بریزید!

نمک مزه تلخ قهوه را خنثی و به آن طعم جدید و دلپذیری می دهد.

به علاوه مزه قهوه بیش از حد دم کشیده را می توان با کمی نمک، متعادل کرد.

۴- مدت زمان پخت یک تخم مرغ در آب جوش چقدر است؟

نکته: با اضافه نمودن مقداری نمک به آب، به سریع تر آب پز شدن تخم مرغ ها کمک کنید.

۵- اگر قصد دارید یک همبرگر یا گوشت چرخ کرده را سرخ کنید بهتر است در مرکز آن یک گودی ایجاد کنید، این کار علاوه بر جذاب تر شدن ظاهر آن، زمان پخت را کاهش می دهد.

۶- اسرار آشپزی به ما می گویند، لیمو هایی که پوست نازکتری دارند، ترش تر از لیموهایی هستند که پوست آنها ضخیم است.

۷-چطوری لیمو را با پوست بخوریم؟

لیمو (ارگانیک) را بشویید و در فریزر بگذارید تا فریز شود، سپس رنده کنید.

و این تکه های فوق العاده را در سالاد، سس، بستنی یا هر خوراکی دیگری بریزید.

 

۸- یکی از اسرار آشپزی برای اینکه بتوانید سوسیس را به طور کامل از داخل و خارج سرخ کنید، این است که باید با چاقو چند شکاف روی سوسیس ایجاد کرده و سپس آن را سرخ کنید.

۹-قارچ های تازه را بدون شستن آنها درون پاکت کاغذی در یخچال نگهداری کنید.

۱۰- اگر میخواهید بفهمید که آیا تخم مرغ تازه است یا خیر، باید به حلقه اطراف زرده توجه کنید. هرچه حلقه دور زرده سفت تر باشد و به زرده نزدیک تر تخم مرغ تازه تر است.

۱۱-براق شدن ژله

ژله را هم باید با دو لیوان آب جوش درست کنید تا ژله تان براق شود. ژله با اضافه کردن یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد کدر و بد رنگ خواهد شد.

 

۱۲-بهترین روش پخت و ادویه مناسب برای ماهیچه

ابتدا باید ماهیچه را کمی تفت دهید و با یک پیاز و یک حبه سیر بپزید. در انتهای پخت پودر تخم گشنیز ، فلفل سیاه ، نمک و زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید خوب جا بیفتد.

 

۱۳- برای شستن آسان سبزیجات ابتدا آنها را در ظرف حاوی آب سرد قرار دهید. آنها را هم بزنید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه در آب سرد بمانند. سپس آنها را از آب درآورید و دوباره این کار را تکرار کنید البته کمی نمک سنگ به آب اضافه کنید تا آب تمیز بوده و آلودگی و رسوب در آن دیده نشود.

۱۴- یکی از اسرار آشپزی برای تازه ماندن سبزیجات در یخچال این است که، آن ها را در فویل بپیچید سپس در یخچال قرار دهید.

۱۵-  تازه ماندن کرفس

برای تازه ماندن کرفس در یخچال آن‌ها را ابتدا درون پارچه نخی پیچیده سپس درون ظرف دربسته‌ای قرار دهید با این کار کرفس مدت بیشتری تازه خواهد ماند.

۱۶- اگر می خواهید پیتزا را دوباره گرم کنید و به نحوی باشد که انگار تازه پخته شده است، روی آن با آب پاش آب بپاشید و آن را در فر قرار دهید.

۱۷- هنگام بریدن گوشت استیک آن را در امتداد خطوط گوشت برش بزنید. این کار اجازه نخواهد داد که تکه ها هنگام برش شکسته شوند و شما برش های کاملی خواهید داشیت.

۱۸ – یکی از کاربردهای تفاله هویچ

در زمان پخت مرغ، پیاز را رنده کرده و تفاله های هویج به آن اضافه کنید تا به مرغ طعم بهتری داده شود و باعث می شود بوی مرغ به شدت کاهش ‌یابد.

۱۹- جلوگیری از باز شدن عدس در حین پخت

پوست عدس کهنه و قدیمی در هنگام پخت باز می شود. پس اگر عدس تان کهنه است، قبل از پخت یک قاشق نمک به آب عدس اضافه کنید.

 

۲۰- اطفاء آتش در حین آشپزی

اگر در حین آشپزی روغن آتش گرفت و کنترل آن از دستتان خارج شد، فقط کافیست روی آن نمک بپاشید.

نمک جریان اکسیژن را قطع و آتش را خاموش می کند!

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=29372

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان