دوره تثبیتی حوزه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی برگزار می‌شود

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی رضایی به تبیین رویکرد و اهداف دوره تثبیتی این حوزه پرداخت و گفت: با توجه به اتمام سال تحصیلی و لزوم برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید، دوره تثبیتی ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره تثبیتی را آشنایی و معرفی حوزه به داوطلبان و تبیین نقشه راه و رسالت طلبگی در این دوره چند روزه عنوان کرد و افزود: در این دوره بنا داریم داوطلبان با حضور در فضای مدرسه، زیست طلبگی را تجربه کنند، با معارف دین آشنا شوند و مدیران و کادر مدارس نیز نسبت به مخاطب شناخت پیدا کنند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امسال دوره تثبیتی رویکرد معارفی دارد، تصریح کرد: دوره تثبیتی امسال با عنوان دوره تثبیتی با رویکرد تربیتی آموزشی مطرح خواهد بود و ماهیت این دوره عوض می‌شود و مسئولان فرهنگی حضور جدی‌تری نسبت به برنامه‌ها و مولفه‌های تربیتی دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان خواهند داشت تا بتوان بر این مبنا، در پایان دوره تثبیتی شناخت جامعی از استعداد، علاقه و همچنین از ویژگی‌های شخصیتی طلاب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به تغییرات دوره تثبیتی، ابراز کرد: قبلا سه عنوان در دوره تثبیتی تعریف شده بود که برای افراد تدریس می‌شد، که آنها شامل صرف، تجوید و احکام بود. با نظرسنجی و مشورت و مطالعه جدی صورت گرفته و نظرخواهی از اساتید در مدارس، درس صرف در دوره تثبیتی حذف و چهار عنوان موضوع مطرح می‌شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان زمان برگزاری دوره تثبیتی را از ده تیرماه اعلام کرد و گفت: مدت دوره تثبیتی با مصوبه جدید شورای گسترش از ۲۰ تا ۳۰ روز در اختیار مدارس خواهد بود و پس از این مدت خود مدارس نسبت به ارزیابی و ارزشیابی داوطلب اقدام کرده و نمرات را برای ثبت تائید یا رد صلاحیت، به مرکز مدیریت اعلام می‌کنند، بنابراین از طرف مرکز مدیریت امتحان کتبی متمرکز برگزار نخواهد شد و مدارس نسبت به عناوین ارزیابی کمی و کیفی در فرم صلاحیت دارند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه برای اساتید متکفل دوره تثبیتی از سوی مدیریت اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان به‌عنوان مجری دوره‌ها، دوره دانش افزایی برگزار می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه برخی عناوین دوره تثبیتی همچون آشنایی با نظام حوزه و روحانیت جدیدا تاسیس شده است، بنابراین برای این موضوعات دوره دانش‌افزایی برگزار خواهیم کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37878

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان