خسارت ۱۳.۵ میلیارد دلاری ۹ سال جنگ بر بخش حمل‌ونقل یمن

وزیر حمل‌ونقل یمن ضمن تکرار درخواست بازگشایی کامل و بدون قید و شرط فرودگاه صنعا، آمار خسارت‌های ۹ سال تجاوز به این کشور را در بخش‌های مختلف ناوبری هوایی، دریایی و زمینی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد که هزینه خسارات بخش حمل‌ونقل طی ۹ سال تجاوز آمریکا، عربستان و امارات و محاصره یمن بیش از ۱۳ و نیم میلیارد دلار بوده است.

«عبدالوهاب الدره» وزیر حمل‌ونقل یمن در نشست خبری در صنعا درباره خسارات بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در نتیجه محاصره ۹ ساله این کشور افزود که خسارت بخش ناوبری هوایی در این مدت حدود ۷ میلیارد دلار، خسارت بخش دریانوردی بیش از ۵ و نیم میلیارد دلار و خسارت بخش حمل‌ونقل زمینی به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.

وی ضمن تکرار درخواست بازگشایی کامل و همه جانبه فرودگاه بین المللی صنعا بدون محدودیت و قید و شرط برای همه مقاصد بین المللی، بازسازی بندر الحدیده مطابق توافقنامه استکهلم ۲۰۱۸ را خواستار شد.

وزیر حمل و نقل یمن همچنین بازگشایی همه راه‌های اصلی در سراسر یمن را بدون استثنا خواستار شد و تاکید کرد که طرف مقابل باید حسن نیت نشان دهد و منافع عمومی را به خاطر مردم یمن و کاستن از رنج و مشکلات آنها بر منافع شخصی ترجیج دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=26202

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان