حمایت از فراخوان‌های تخصصی فناورانه برای جذب ایده‌ها

در نشست تخصصی ارتباط با صنعت در دانشگاه علم و صنعت بر حمایت از فراخوان‌های تخصصی فناورانه برای جذب ایده‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان حلقه واسط میان دانشگاه و صنعت تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که با حضور دکتر سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دکتر ناصر مزینی رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، دکتر مهرداد آشتیانی معاون پژوهشی، فناوری و امور بین‌الملل دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه، دکتر زینب موحدی، اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاهی و صنعتی برگزار شد، موضوعات مختلف حول محور شیوه‌های برقراری ارتباط با صنعت، فراخوان‌های حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات، حمایت ستاد از دانشگاهیان و دانشجویان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، موضوع اعتبار مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای هیات‌علمی تجربیات‌شان را به اشتراک گذاشتند.

در این نشست، بر اهمیت برگزاری فراخوان‌های تخصصی فناوری برای جذب ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه تأکید شد که فراخوان‌ها فرصتی برای دریافت حمایت‌های مالی و غیرمالی، همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری و افزایش شناخت و اعتبار برند در بازار فناوری را فراهم می‌کنند.

در ادامه این نشست موضوع حمایت از «منظومه‌های ماهواره‌ای» و تأمین زیرساخت‌های لازم در این حوزه به عنوان یک بخش از برنامه‌های فناورانه و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و نهادهای حمایتی عنوان شد که ضمن اهمیت نقش مهمی که در توسعه فناوری‌های مرتبط با ماهواره‌ها و حوزه فضایی دارد درخواست تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی مرتبط با پروژه‌های فناورانه از جمله تأکیدات شرکت‌کنندگان در این جلسه بود.

موضوع اهمیت پارک‌های علم و فناوری در توسعه فناوری‌های نوین و افزایش خدمات این پارک‌ها از جمله ارائه فضاهای اداری و آزمایشگاهی مجهز برای شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های فناور، ارائه تسهیلات و وام‌های کم‌بهره برای توسعه محصولات و خدمات نوآورانه، ایجاد ارتباط و همکاری با شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

در پایان این نشست تخصصی، بر اهمیت ارتباط دانشگاه‌ها با ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات، همکاری در برگزاری فراخوان‌ها و نشست‌های تخصصی تأکید شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=41003

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان