حسرت رادیو از نبود زهرا یساقی/ همیشه مورد احترام پیشکسوت‌ها بود

حمیدرضا خزایی مدیر پیشکسوت رادیو با اشاره به درگذشت زهرا یساقی از حسرتی که با جای خالی او برای اهالی رادیو پیش آمده است، گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، فاطمه آل عباس، گوینده پیشکسوت رادیو ایران درباره آشنایی با شادروان زهرا یساقی بیان کرد: سال ۷۶ بود، وقتی وارد استودیوی ساختمان شیشه‌ای رادیو شدم، پشت میز صدا، خانمی جوان و آرام نشسته بود. مهرش به دلم نشست. بعد از ضبط با هم چای خوردیم و کلی درباره شعر حرف زدیم. از لابه لای کاغذهایش یک برگه را به من داد و خطاب به من گفت نظرم را درباره این متن بگویم. خاطرم هست چند باری که خواندم، گفتم عجب قلمی و پرسیدم از کدام نویسنده است؟ منتظر شنیدن یک نام معروف در وادی ادبیات نوین بودم و او تاکید کرد که خودش نوشته است.

وی اضافه کرد: باورم نمی شد صاحب این واژه‌های ناب و وزین وجود نازک و ظریفی باشد که مقابلم نشسته است. گفت سال‌هاست که برای رادیو می نویسد و این اتفاق شروع دوستی ما بود. چقدر جای او در رادیو خالی است و نبودش برای خانواده رادیو پر درد.

همچنین حمیدرضا خزایی پیشکسوت رادیو درباره یساقی به عنوان یکی از حرفه ای های رادیو عنوان کرد: کسی که اهل رشد است، می تواند عامل رشد دیگران شود، زیرا خودش راه رشد را شناخته و پیموده است. همکار ما زنده یاد زهرا سیاقی در تمام مراحل زندگی شغلی اش به عنوان فردی خودشناس و راه شناس الگوی هم دوره های خود و مورد احترام پیشکسوتان رادیو بود.

وی اضافه کرد: زمانی که تنها یک صدابردار متواضع و خدوم بود، همه می دانستند و باور داشتند که به زودی در شغل خود به عنوان فردی برجسته خواهد درخشید. آنگاه که پا به عرصه های برنامه سازی و سردبیری و کم کم تهیه کننده گذاشت، همکارانش دریافتند که در این عرصه نیز به زودی فردی موثر و موجب افتخار خواهد بود. آنگاه که نامش با برنامه «سلام کوچولو» گره خورد به اذعان همگان شایسته عنوان تهیه کننده برتر بود.

خزایی در پایان بیان کرد: وقتی او وارد دوران میانسالی شد، تبدیل به مربی و راهنمایی صادق برای جوانترهای رادیو شده بود که دغدغه ای جز به کمال رساندن دیگران نداشت. بسیار زود بازنشسته شد و بسیار زود روی در نقاب خاک کشید و اکنون حسرتی بر حسرت‌های اصحاب رادیو افزوده شده است. از هم نسلان او انتظار است و بر کسانی که از او آموخته اند، فرض است که جای خالی اش را در رادیو عزیز بدارند و تردید ندارم که چنین خواهد بود.

مراسم یادبود زنده‌یاد زهرا یساقی روز سه شنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ در مسجد بلال برگزار می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=46743

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان