حرکت دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به مسئولیت‌ها و وظایفی که دارند باید بتوانند پاسخگوی اثرگذاری مناسب و رفع مشکلات در جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر غلامرضا حسن زاده با بیان اینکه از اسفندماه ۱۴۰۰ در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برنامه ای را با موضوع برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی تصویب کردیم، اظهار داشت: شیوه نامه و شاخص‌های این برنامه در اوایل سال ۱۴۰۱ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی افزود: این برنامه در ۱۰ کارگروه تنظیم و ابلاغ شده بود که که یکی از مهم ترین آن‌ها «پاسخگویی اجتماعی و عدالت اجتماعی » است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: در برنامه پاسخگویی اجتماعی، دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به مسئولیت‌ها و وظایفی که دارند باید بتوانند پاسخگوی اثرگذاری مناسب و رفع مشکلات در جامعه باشند.

حسن زاده افزود: هر دانشگاهی که در هر شهر یا منطقه ای تشکیل می شود، ماموریتها و وظایفی از جمله، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، ارتقای شاخص های بهداشتی، درمان مناسب برای مردم و آموزش افراد و پژوهش دارد.همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد نیز باید در راستای رفع مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه نظام سلامت یک نظام پیچیده است و تحت تعامل و تاثیر متقابل با نظام های دیگر است، گفت: موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می توانند در نظام سلامت تاثیر گذار باشند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: ” مردم ” در نظام سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار هستند یعنی همه اقداماتی که صورت می گیرد برای این است که مردم بتوانند از زندگی بهتری برخوردار باشند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

حسن زاده گفت: پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت موضوع بسیار مهمی است تا براساس آن بتوانیم نیاز ها را شناسایی و برنامه های اجرایی را به صورت دقیق پیاده سازی کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=43496

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان