جوی پایدار برای چهارمحال و بختیاری پیش بینی می‌شود

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:  با عبور سامانه بارشی اعلام شده در روز جمعه از استان، برای روزهای شنبه و یکشنبه جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری سمت غرب شامل لردگان، فلارد، اردل و جنوب استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد برای ۶ شهرستان کوهرنگ، اردل، کیار، لردگان، فلارد و خانمیرزا و احتمال بارش باران، برف، رگبار، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب استان از روز پنجشنبه تا امروز جمعه اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌ نقشه‌های هواشناسی ناپایداری‌های جوی این استان تا اواسط روز جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بارش ثبت‌شده در بازفت ۱۲.۷، صمصامی ۸.۳ ، لیرابی ۶.۸، کوهرنگ سه، اردل ۲.۷ ، مالخلیفه ۱.۹، شلمزار یک و آلونی ۲.۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی شرایط لغزندگی جاده‌ها و معابر، صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و کاهش دید لازم است مردم ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات مخاطره آمیز خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: جمعه شب شهرهای شهرکرد و بلداجی با حداقل دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین و ایلبگی با ۱۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد؛ هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=12514

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان