توزیع نذورات گرم در ظروف یکبار مصرف گیاهی و سلولزی

رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی برای توزیع چای و مواد غذایی گرم، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تاجیک بر استفاده از ظروف استاندارد (food grade) برای توزیع آب، چای و مواد غذایی تاکید کرد و گفت: داشتن علامت فودگرید (food grade) نشان‌دهنده این است که محصول مورد نظر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید شده و فاقد مواد شیمیایی مضر است.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم، بهتر است از ظروف یکبارمصرف بر پایه گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

وی در خصوص استفاده از ظروف یک‌بار مصرف شفاف و نازک (پلی استایرین) برای توزیع مواد غذایی و نوشیدنی‌های گرم و داغ هشدار داد و یادآور شد: این ظروف برای نوشیدنی‌ها با دمای بالای ۶۵ درجه سانتیگراد مناسب نیست.

تاجیک به هیئت‌های عزاداری و مسئولان موکب‌ها توصیه کرد تا حد امکان از نوشیدنی‌های بسته‌بندی (پک شده) برای نذورات خود استفاده کنند و برای خنک کردن نوشیدنی‌ها نیز از یخ‌های بسته بندی بهداشتی استفاده کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=41406

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان