تلفات سیل ویرانگر در الحدیده؛ ۸۴ کشته و ۲۵ زخمی

جاری شدن سیل ویرانگر در شهر الحدیده یمن، خسارات زیادی به زیرساخت‌ها وارد کرده و منجر به کشته و مفقود شدن ده‌ها تن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سیلاب‌هایی که به ورودی شمالی شهر الحدیده رسید، صدها خانه و اموال را زیر آب برده و خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، مسکن و زمین‌های کشاورزی وارد کرده و تعدادی از جاده‌ها را قطع کرده است.

بنابر اعلام منابع محلی، شمار قربانیان سیل و باران‌های شدید در استان الحدیده به ۸۴ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی افزایش یافته است.

کمیته اضطراری استان الحدیدخ در بیانیه‌ای اعلام کرد که قربانیان بر اثر سیل ویرانگر و صاعقه‌ها جان باخته اند و بسیاری از خانه‌ها در ۱۶ شهرستان تخریب شده‌اند.

استاندار استان ذمار، محمد البخیتی، اعلام کرد که شورای محلی در استان ذمار تصمیم به اعلام بنی موسی و وادی الخشب به عنوان مناطق بحران زده گرفته و از تمامی نهادهای مربوطه خواسته است تا به اقدامات اساسی و ضروری نظیر جستجوی مفقودین، درمان مجروحین، کمک به آسیب‌دیدگان، باز کردن جاده‌ها و تعمیر خسارات به منازل و اراضی کشاورزی بپردازند.

این استان در روزهای اخیر شاهد باران‌های بسیار شدیدی بود که باعث جاری شدن سیلاب‌های بزرگ از چندین منطقه کوهستانی شده و تعداد زیادی از روستاها و خانه‌ها را در حاشیه شهر الحدیده و نواحی اطراف آن برای اولین بار طی دهه‌های گذشته محاصره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=48677

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان