تقویم مشاغل برای صیانت از تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برای نخستین بار در شورای فرهنگ عمومی کشور، تقویم اصناف، مشاغل و حرف تهیه و تدارک دیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه خادمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یکی از اتفاقات مهم و خوبی که در بستر شورای فرهنگ عمومی کشور رخ داد تهیه و تدارک تقویم اصناف، مشاغل و حرفی بود که در کشور ما وجود دارد؛ این کار برای نخستین بار در شورای فرهنگ عمومی کشور رقم خورد.

وی افزود: این اقدام برای صیانت از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی جامعه ایرانی که در قالب حرف و مشاغل خود را نشان می‌دهد در تاریخ ثبت و ضبط شد و نسل‌های آینده با مرور تقویم حرف و مشاغل در جریان ظرفیت‌ها و امکان‌هایی که در صنوف مختلف در سال‌های گذشته که در پهنه جغرافیایی ایران وجود دارد و شکل گرفته است، قرار می‌گیرند.

خادمی ادامه داد: ثبت روز ملی کفش به صنعت کفاشی و حرفه کفاشی که در تاریخ ایران از دوره مادها وجود داشته، بازمی گردد؛ در گذر زمان تغییر و تحولاتی را شامل شده و ارتقا پیدا کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امروز می‌توانیم از صنعت کفش در جامعه ایران صحبت کنیم و امیدواریم پیوندی در حوزه اقتصاد و فرهنگ با این حرفه با قدمت برقرار شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51714

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان