تفاوت پنکک و کرم پودر چیست؟ + ویژگی ها

پوست مهمترین عضو در چهره است. استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی خوب و با کیفیت، تاثیر زیادی در سلامتی و بهداشت آن دارد. چه کسی از ظاهر زیبای خود لذت نمی‌برد؟ گاهی ممکن است بر اثر عوامل ژنتیکی، بیماری‌های مختلف و یا شرایط محیطی، پوست شما دچار مشکلات مختلفی از جمله لک، جوش، تیرگی و آسیب شود. کرم پودر و پنکک دو نوع از رایج‌ترین وسایل آرایشی موجود در بازار هستند که در پوشش‌دهی سطح پوست، نقش دارند. در ادامه مطلب به بررسی این دو محصول و تفاوت بین آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش
چرا سلامت پوست از اهمیت بالایی برخوردار است؟
احتمالاً تا به حال سخنان بسیاری از متخصصان زیبایی و سلامتی را شنیده‌اید که همیشه بیماران خود را به انجام به مراقبت‌های پوستی سفارش می‌کنند. این توصیه‌ها ممکن است شما را به این فکر وادار کند که «واقعاً چرا مراقبت از پوست اینقدر مهم و ضروری است؟»

مراقبت از پوست نقش مهمی در سلامت کلی و ظاهر شما دارد. در هر سنی هم که باشید، مراقبت از پوست ضروری است. دلایل زیادی وجود دارد که اهمیت مراقبت از پوست را توضیح می‌دهد؛ مواردی چون سلامتی، اعتماد به نفس و جلوگیری از مشکلات پوستی در آینده و حتی سرطان‌های پوستی.

کرم پودر چیست؟
کرم پودر یک مایع آرایشی است که برای پوشش دهی سطح پوست، از آن استفاده می‌شود. کرم پودرها تنوع رنگی بالایی داشته و برای پوست‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع، افراد می‌توانند کرمی را انتخاب کنند که متناسب با رنگ پوستشان است. این محصول در دنیای آرایشی جایگاه ویژه‌ای داشته و کاربرد‌های زیادی دارد‌.

کرم پودر
ویژگی‌های یک کرم پودر مناسب
همانطور که گفته شد، کرم پودرها انواع مختلفی داشته و در برندها و مدل‌های متفاوتی تولید می‌شوند. قاعدتاً یک کرم پودر خوب، یکسری ملاک و ویژگی‌های خاص دارد. در حقیقت کرم پودری با کیفیت است که این ویژگی‌ها را در ساختار خود داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر مناسب اشاره می‌کنیم:

پوشش‌دهی خوب: یک کرم پودر خوب باید بتواند سطح پوست را به خوبی پوشش داده و عیب‌های آن را بپوشاند.‌ در واقع هدف اصلی از استفاده از کرم پودر، برطرف کردن نقص‌های پوستی است.
رنگ‌بندی مناسب: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر خوب، رنگ‌بندی مناسب آن است. خیلی از وسایل آرایشی و بهداشتی به دلیل رنگ‌های مصنوعی و غیر واقعی، توسط کاربران رد می‌شوند. مسلما هر فردی که از کرم ‌پودر استفاده می‌کند، دوست ندارد که ردی از آثار کرم پودر را روی پوست خود ببیند. بنابراین رنگ‌بندی متناسب با پوست، از جمله مواردی است که حین انتخاب کرم پودر باید به آن توجه کرد.
سبک بودن: سنگین بودن کرم پودر باعث می‌شود که مصرف کننده احساس ناخوشایندی نسبت به پوست خود داشته باشد. کرم‌های سنگین و بی کیفیت، جایی در میز آرایشی شما ندارند. آن را کنار گذاشته و از یک کرم پودر سبک و مرغوب استفاده کنید.
ماندگاری خوب: کرم پودر باید به اندازه کافی روی پوست ماندگار باشد. ماندگاری مناسب جز اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر خوب است. حتی اگر کرم پودر مورد نظر شما پوشش دهی و کیفیت خوبی هم داشته باشد، در صورت کم بودن ماندگاری آن، پیشنهاد می‌شود که محصول را کنار بگذارید.
سازگاری و ضد حساسیت: پوست انواع مختلفی دارد؛ چرب، نرمال و خشک. برای هر یک از این پوست‌ها، کرم پودرهای مختلفی ساخته شده است. برخی از افراد حساسیت‌های پوستی دارند و نباید از کرم‌هایی با ترکیبات شیمیایی استفاده کنند. انتخاب نوع مناسب کرم پودر، در پوشش‌دهی و عملکرد خوب آن روی پوست شما، تاثیر می‌گذارد. اگر کرم پودر نامناسبی را انتخاب کنید، کارایی و اثربخشی مورد نظر را دریافت نخواهید کرد.‌
بیشتر بخوانید: میکاپ اروپایی؛ ۴ ترفند و سبک های شیک و جذاب

پنکک چیست؟
یکی دیگر از محبوب‌ترین وسایل آرایشی، پنکک است. پنکک نوعی پودر فشرده است که برای پوشش‌دهی سطح پوست از آن استفاده می‌شود. پنکک نیز همانند کرم پودر، قدرت زیادی در پوشاندن عیب‌های سطح پوست دارد. این محصول آرایشی به کمک یک پد بهداشتی نرم استفاده می‌شود. این محصول در مدل‌های مختلف برای پوست‌های چرب و خشک ساخته شده است. افراد می‌توانند با توجه به نوع و رنگ پوست خود، از پنکک‌های آرایشی استفاده کنند.‌

پنکک
ویژگی‌های یک پنکک خوب
همانند کرم پودر، پنکک خوب نیز یکسری ویژگی خاص دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که پنکک عملکرد و کارایی مورد نظر را برای کاربران داشته باشد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنکک خوب عبارتند از:

پوشش‌دهی خوب و طبیعی
بافت مناسب
کیفیت ساخت
ضد حساسیت
تنوع رنگ‌بندی
تفاوت پنکک و کرم پودر
این دو محصول عملکرد و ویژگی‌های مشترک زیادی با یکدیگر دارند. با وجود اینکه پنکک و کرم پودر هر دو برای پوشش‌دهی و صاف کردن سطح پوست هستند، اما یکسری تفاوت بخصوص نیز دارند. کرم پودر حالت مایع داشته و پنکک به صورت پودر فشرده ساخته می‌شود. پنکک به دلیل پوشش‌دهی بهتری که انجام می‌دهد، می‌توانید در نورهای شدید از آن استفاده کنید. حین ورزش و انجام فعالیت‌های سنگین، پنکک عملکرد بهتری نسبت به کرم پودر دارد؛ چرا که کرم پودر حالت مایع داشته و حین تعریق، جلوه بدی را روی پوست یه جای می‌گذارد.

از دیگر تفاوت‌های این دو محصول آرایشی، سرعت استفاده از آن است. پنکک به دلیل لایه لایه بودن، باید به صورت مرحله‌ای روی پوست قرار بگیرد تا سطح یکنواختی را ایجاد کند. اما کرم پودر به دلیل بافتی که دارد، سریعتر روی پوست قرار میگیرد و بافت یکنواختی را به وجود می‌آورد. همچین این قاعده برای پاک کردن آرایش نیز، پابرجاست؛ پاک کردن کرم پودر سریعتر از پنکک انجام می‌شود.

پنکک یا کرم پودر
حین خرید پنکک یا کرم پودر، به نوع پوستتان توجه کنید. اگر پوستی خشک دارید، به هیچ عنوان از پنکک استفاده نکنید. این محصول به دلیل بافت خاصی که دارد، چربی پوست را جذب کرده و آن را خشک‌تر می‌کند. بنابراین، کرم پودر برای پوست‌های چرب مناسب‌تر است. برای پوست‌های چرب نیز، پیشنهاد می‌کنیم که به جای کرم پودر، از پنکک استفاده شود. کرم پودر بافت سنگین‌تری نسبت به پنکک دارد و برای پوست‌های چرب، مناسب نیست.

آموزش ببینید: دوره آموزش گریم و میکاپ

کلام آخر

همانطور که مشاهده‌ کردید، در این مقاله به معرفی دو نوع از محصولات بهداشتی و آرایشی پرداختیم. پنکک و کرم پودر هر دو ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه‌ خود را دارند. این دو محصول تنوع بالایی داشته و برای انواع پوست‌های مختلف مناسب هستند. آموزشگاه آرایشگری الهه بیوتی با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای، می‌تواند شما را در داشتن پوستی زیبا و سالم، همراهی کند. شما می‌توانید به صورت مجازی و حضوری، از خدمات این سالن بهرمند شوید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21837

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان