تغییراتی که در یک پروژه تاریخی – مذهبی رخ داد | محمد حسین لطیفی در«نامیرا» جایگزین شهریار بحرانی شد

به نقل از فیلم نیوز :

شهریار بحرانی از کارگردانی فیلم سینمایی تاریخی- مذهبی «نامیرا» کنار گذاشته شد و محمدحسین لطیفی به جای او روی صندلی کارگردانی این فیلم نشست.

به گزارش فیلم‌نیوز، «نامیرا» عنوان یک فیلم تاریخی-مذهبی است که شهریار بحرانی آن را براساس فیلمنامه‌ای از داودمیرباقری جلوی دوربین برد. تهیه‌کنندگی این فیلم را محسن علی اکبری برعهده دارد که پیش از این فیلم-مجموعه «مریم مقدس(س)» را به کارگردانی شهریار بحرانی برای شبکه دو تهیه وتولید کرده بود. نامیرا در واقع دومین همکاری مشترک آن‌ها در زمینه ساخت یک فیلم تاریخی- مذهبی به شمار می‌رفت که البته به سرانجام نرسید.

بنا به دلایلی که هنوز به شکل رسمی اعلام نشده شهریار بحرانی در میانه فیلمبرداری از پروژه کنار گذاشته می‌شود و جای خود را به محمد حسین لطیفی می‌دهد. این کارگردان که سال گذشته با فیلم «غریب» حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر داشت ، حالا قرار است فیلم «نامیرا» را به پایان برساند. گفته می شود لطیفی قصد دارد نامیرا را از ابتدا بسازد و تمامی راش‌های گرفته شده توسط بحرانی را کنار بگذارد.

محمدحسین لطیفی پیش از نامیرا فضای کارهای تاریخی را با ساخت سریال «نردبام آسمان» تجربه کرده است. او این سریال را باهمکاری محسن علی اکبری و براساس فیلمنامه‌ای از حامد عنقا کارگردانی کرده بود.

فیلم نامیرا روایتی است از حواشی واقعه عاشورا که داودمیرباقری فیلمنامه آن را با نگاهی به رمان «نامیرا» نوشته صادق کرمیار به نگارش درآورده است. این فیلم دومین تلاش نافرجام بحرانی برای ساخت فیلمی با موضوع عاشورا است. او اوایل دهه هشتاد فیلم – مجموعه‌ای تحت عنوان «ثارالله(ع)» را جلوی دوربین برده بود که این پروژه بعد از چند ماه فیلمبرداری به دلیل مخالفت تعدادی از مراجع تقلید، تعطیل شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13391

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان