«تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان است

سرخه- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان است، گفت: عبادت‌هایی که توسط افراد دارای تفکر انجام می‌شود، ارزش بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جمع عزاداران حسینی روستای «لاسجرد» سرخه به مناسبت دهه دوم ماه محرم همزمان با صبح آدینه با تاکید بر اینکه «تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان محسوب می‌شوند بیان کرد: عبادت‌هایی که توسط افراد دارای تفکر، اندیشه و معرفت انجام می‌شود به مراتب ارزش بیشتری از عبادات سایر افراد دارد ولو اینکه تعداد آنها کمتر باشد!

وی با بیان اینکه مقام «وجاهت عندالله» در اصل به معصومین علیهم السلام و در مواردی به برخی پیامبران مربوط است، ادامه داد: بر اساس روایات فقط امام حسین (ع) از آن جایگاه برخوردار است تا برای کسب وجاهت انسان‌ها نزد پروردگار، وساطت کند که این امر عظمت آن حضرت را نشان می‌دهد.

امام جمعه سمنان محبان، دلسوختگان و خادمین دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) را وامدار وجاهت آن حضرت نزد خداوند دانست و گفت: در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم بواسطه امام حسین (ع) در دنیا و آخرت آبرومند باشیم.

مطیعی بندگی خداوند را رمز دستیابی به مقام «وجاهت عندالله» دانست و افزود: هرکس می‌خواهد نزد خداوند متعال وجیه و آبرومند باشد باید در مسیر بندگی پروردگار حرکت کند.

وی با اشاره به سیره عملی و معنوی امام سجاد (ع) گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) در بندگی و عبودیت خداوند سرآمد تاریخ بود بگونه‌ای که خادم آن حضرت می‌گوید هیچگاه ایشان را ندیدم مگر آنکه در حال عبادت پروردگار متعال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر جاری کردنِ تمام وجوه بندگیِ پروردگار در زندگی گفت: باید برای بهره‌مندی از وجاهت امام حسین (ع) نزد خدا، با آن حضرت سنخیّت داشته باشیم.

مطیعی انتقال پیام عاشورا به مردم را از دیگر ویژگی‌های برجسته سیره امام سجاد (ع) خواند و اظهار کرد: حضرت زین‌العابدین (ع) تمام تهدیدات و بحران‌های پس از شهادت امام حسین (ع) را به فرصتی برای تبیین معارف عاشورا و انتقال ارزش‌های اسلامی تبدیل کرد.

وی افزود: حضرت زین‌العابدین (ع) در چند روز حضور اُسرای کربلا در خرابه شام، آنچنان کلام نافذی داشت که اُسرا پس از مدتی کوتاه به کاخ یزید منتقل شدند و یزید که در ابتدا منکر نبوت و ارزش‌های اسلامی بود، درپی خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) تغییر موضع داد و دستور خود به «عبیدالله ابن زیاد» برای مقابله با امام حسین (ع) را انکار کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=42507

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان