تاکسی های پرنده اوبر بر فراز ملبورن استرالیا

شرکت تاکسی آنلاین اوبر (Uber) که از سال ۲۰۱۶ به دنبال راه اندازی تاکسی پرنده بدون خلبان است به تازگی از کابین های جدید این تاکسی ها رونمایی کرده است. این شرکت که همواره به دنبال حمل مسافر به صورت سریع و ارزان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند بوده است؛ اکنون با این سیاست جدید حمل و نقل را به ویژه در زمان های پرترافیک و مناطق آلوده شهر به صورت پروازی ممکن می کند. البته این ایده چیزی است که بسیاری از نام های تجاری از جمله بوئینگ، بل، دایملر و استون مارتین درصدد دستیابی به آن هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پیش از این شرکت اوبر از شهرهای دالاس و لس آنجلس آمریکا جهت معرفی این طرح خبر داده بود که به تازگی شهر ملبورن استرالیا نیز به این لیست اضافه شده است. تا سال ۲۰۲۳ تاکسی های پرنده در این شهرها، شروع به فعالیت خواهند کرد. شرکت اوبر نام این تاکسی های جدید را اوبر ایر (Uber Air) گذاشته و هدفش دستیابی به هوانوردهای برقی با قابلیت صعود و فرود افقی (eVTOL) است که مردم را میان ایستگاه‌‎های مخصوص تاکسی‌های پرنده که با نام “Skyports” شناخته می شوند؛ جابجا می کند.

شرکت سفران (Safran) که طراحی کابین‎های تاکسی پرنده اوبر را به عهده داشته است؛ می گوید: طراحی اوبر ایرها را با استفاده از نظرسنجی های صورت گرفته از مسافرین این شرکت و هدف سرعت در مسافرت های درون شهری انجام داده است. این شرکت از ایمنی بالا و راحتی استفاده از این کابین های پرنده صحبت می کند و عنوان می کند که در طراحی این تاکسی ها وزن و هزینه اضافی نیست زیرا که سرعت حرف اول را در استفاده از این تاکسی ها می زند.

اوبر به دنبال کسب مجوزهای پروازی جهت شروع پروازهای آزمایشی خود تا یکسال آینده در شهر ملبورن می باشد که تا سال ۲۰۲۳ بتواند از این تاکسی ها به صورت تجاری استفاده کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=38714

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان