بهترین وقت برای خواندن نماز صبح

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

نماز به تعبیر پیامبر اکرم (ص) چشمه ای است که انسان روزانه پنج مرتبه خود را در آن می شوید و اینچنین اثری از کثیفی و پلیدی بر وی نمی ماند.

از امام صادق (ع) نقل است که رسول خدا (ص) فرمودند: «هیچ نمازى وقتش فرا نمى‏رسد مگر آنکه فرشته ‏اى در برابر مردم ندا مى‏دهد که به پا خیزید و آتش هایى را که بر پشت خویش برافروخته ‏اید، با نماز خود خاموش کنید.»

همچنین، از ایشان نقل شده که فرمودند: «نمازگزار داراى سه‏ خصلت است: ۱. هر گاه به نماز بایستد، نیکویی ها از فراز آسمان تا فرق سرش فرو مى‏ریزد ۲. فرشتگان از زیر پاى او تا فراز آسمان او را در برمى‏گیرند ۳. فرشته ‏اى او را ندا مى‏کند: اى نمازگزار، اگر بدانى با چه کسى مناجات مى‏کنى هرگز به دیگرى توجه نخواهى کرد.»

علاوه بر فضایل و برکات ذاتی نماز برای نمازگزار، برای کسی که مبادرت به نماز اول وقت داشته باشد نیز آثار نیکویی ذکر شده است.

اسحاق بن عمار مى‏گوید: به امام صادق (ع) گفتم: اى ابو عبد اللَّه، مرا از بهترین وقت براى نماز صبح خبر ده. فرمودند: «بهترین وقت هنگامى است که فجر طلوع مى‏کند، زیرا خداوند مى‏فرماید: إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً [اسراء، ۷۸] یعنى نماز صبح را فرشتگان روز و فرشتگان شب مشاهده مى‏کنند. پس هنگامى که بنده نماز صبح را همزمان با طلوع فجر بخواند، دو بار براى او نوشته مى‏شود؛ هم فرشتگان شب مى‏نویسند و هم فرشتگان روز.»

همچنین، از ایشان است که فرمودند: «فضیلت اول وقت بر آخر وقت براى مؤمن بهتر از مال و فرزندان او است.»

و نیز می فرمایند: «فضیلت اول وقت بر آخر وقت، مانند فضیلت آخرت بر دنیا است.»

و از حضرت ابوالحسن موسى بن جعفر (ع) نقل است که فرمودند: «نمازهاى واجب که در اول وقت با حدود و شرایط آن خوانده شود، از برگ مورد که آن را هنگام سبزى و خوشبویى و طراوتش بگیرند، خوشبوتر است. پس بر شما باد که نماز را در اول وقت به جاى آورید.»

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال

منبع: قدس آنلاین‏

 

 

* پاسخ به سوالات شرعی در رابطه با نماز

* آداب تیمم کردن / آیا با لاک می توان نماز خواند؟

* نماز پرفضیلت برای بهشتی شدن

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=33034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان