بزرگترین شبیه سازی کامپیوتری برای بررسی جریان انرژی پلاسما ساخته شد

به نقل از تکنا:

پژوهشگران با هدف بررسی جریان انرژی پلاسما از بزگترین شبیه سازی کامپیوتری رونمایی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با استفاده از شبیه سازی رایانه ای موفق به کشف یک گرمایش پنهان شدند که می تواند داغ بودن تاج خورشیدی را توضیح دهد.

پژوهشگران آمریکایی فرایند گرمایش پنهان را در آزمایشگاه فیزیک پلاسمای پرینستون کشف کردند. این کشف بزرگ می‌تواند به سوالات اختر فیزیکی همانند نحوه شکل گیری ستاره ها و یا پیدایش میدان های مغناطیسی بزرگ را پاسخ دهد. جوانفی دانگ، فیزیکدان آزمایشگاه در این مورد می گوید این کشف در اثر ۲۰۰ میلیون ساعت کار روی بزرگترین شبیه سازی جهان به دست آمد.

برای نخستین بار با استفاده از این شبیه سازی امکان شناسایی واضح این مکانیزم در فضای سه بعدی فراهم شد. در حال حاضر فضاپیما ها و تلسکوپ ها به تجهیزات کافی برای شناسایی این فرایند در مقیاس های کوچک مجهز نیستند. الکترون ها و هسته های اتمی پلاسما را تشکیل می دهند که همگی آنها در جو و خورشید وجود دارند. فرایندی به نام عنصر پنهان نیز با نام اتصال مجدد مغناطیسی وجود دارد که باعث جدا کردن میدان های مغناطیسی پلاسما و اتصال مجدد آنها خواهد شد. در شبیه سازی ایجاد شده توسط دانگ مشخص شد که این اتصال مجدد و سریع خطوط میدان مغناطیسی می تواند باعث تبدیل انرژی آشفته در مقیاس بزرگ به انرژی کوچک و داخلی شود.

در این بین انرژی متلاطم با تبدیل شدن به انرژی حرارتی در مقیاس کوچک تاج را نیز گرم میکند. به گفته دانشمندان در صورتی که اتصال مجدد به اندازه کافی سریع باشد و سرعت آن از سرعت آبشاری سنتی بیشتر شود می تواند آبشار را به سمت مقیاس های کوچک حرکت دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37342

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان