برگزیدگان جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت تجلیل می‌شوند

به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، برگزیدگان نخستین جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت ۱۹ دی‌ماه در سوریه تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نشستی به منظور اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان نخستین جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت با حضور هیأت داوران این جشنواره اعم از حسین جمعه، جهاد بکفلونی و یونس عادل الصویری و شیخ حمزه سالمی، نماینده‌ای از دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در محل این نمایندگی فرهنگی برگزار شد.

حسین جمعه، دبیر جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت در سخنانی، گفت: پس از بررسی و ارزیابی آثار راه یافته به جشنواره و اتمام مرحله داوری، ۵۷ شعر از مجموع ۷۲ شعر به مرحله نهایی راه یافت که در مرحله داوری نهایی، ۱۵ شاعر به عنوان راه‌یافتگان به مرحله پایانی جشنواره جهانی شعر مقاومت در سوریه انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: از این میان نفرات اول تا پنجم مسابقه در مراسمی که مقرر است ۱۹ دی‌ماه جاری اعلام شوند، جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

عضو اتحادیه نویسندگان عرب در سوریه به برجسته‌ترین و مهم‌ترین نکات و عناوین اولین جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت پرداخت و موضوع شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را نمادی از آرمان فلسطین که به مشعل راه پیروزی تبدیل شده است، دانست.

وی گفت: اشعاری به مراحل نهایی جشنواره راه یافتند که از نظر محتوای ادبی خلاقانه، هنری و هدفمند و همچنین، مبتنی بر تبیین مفاهیم فکری، اسلامی و انسانی مقاومت و نیز تأثیر رویکرد مقاومت در تقویت وحدت اسلامی و تأثیر شهدای پیروزی و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی و میراث اخلاقی آنان در شکستن سلطه استکبار جهانی سروده شده‌اند.

شایان ذکر است، نخستین جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت با نام «قافیه‌های پیروزی» و با شعار «مقاومت رویکردی انسان‌دوستانه و عزت‌مند» به ابتکار دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، هیأت علمایی اهل بیت (علیهم السلام)، مرکز فرهنگی قبس قبتین، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و بنیاد فرهنگی مشکات و جمعی از دست‌اندرکاران فرهنگی هنری جبهه مقاومت در سوریه برگزار می‌شود.

مقرر شده؛ این جشنواره همزمان با چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور نخبگان، ادبا، نویسندگان و شاعران سوری و غیر سوری با حضور شعرایی از سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و مصر در کتابخانه اسد شهر دمشق برگزار شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13056

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان