بازداشت حمید نوری خودسرانه و غیرقانونی بود

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خود در خارج از کشور است، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه پس از ورود حمید نوری به کشور در فرودگاه مهرآباد، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.

وی با اشاره به اینکه این موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: آقای نوری هیچ جرمی مرتکب نشده است و بنا به اتهام‌های یک گروهک تروریستی که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه آلوده است، ۵ سال گرفتار شد.

غریب‌آبادی، تصریح کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خود در خارج از کشور است؛ از تمام ظرفیت‌های نظام برای آزادی هموطنان استفاده می‌کنیم.

وی همچنین گفت: آقای نوری طی این ۵ سال استقامت بسیار خوبی از خودشان نشان داد؛ ما صحبت‌های آقای نوری را در دادگاه دنبال می‌کردیم، بسیار مواضع خوب بود و این ارزش دارد؛ حقوق و حقوق بشر آقای نوری طی این ۵ سال به شدت نقض شده است؛ سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خودش در خارج از کشور است، به‌ویژه اتباع ما که گرفتار می‌شوند.

غریب‌آبادی در پایان گفت: از تلاش‌های قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای عالی امنیت و وزارت خارجه تشکر می‌کنم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37455

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان