اهمیت هوشمند سازی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در جهان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: جمعیت‌های ملی باید به تکنولوژی هوش مصنوعی و هوشمند سازی خود توجه ویژه داشته باشند و این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر که با حضور جمعیت‌های ملی از سراسر جهان برگزار شد گفت: جمعیت‌های ملی باید به تکنولوژی هوش مصنوعی و هوشمند سازی خود توجه ویژه داشته باشند و این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دهند. در جمعیت هلال احمر هوشمندسازی فعالیت‌ها جز اولویت و اقدامات این جمعیت است و در این زمینه می‌توان به ایجاد مرکز رصد و داده کاوی اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: فدراسیون نیز باید بودجه کافی را جهت محقق شدن این مهم تأمین کند.

کولیوند گفت: مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با هدف ایجاد مرکزی کاملاً هوشمند و به‌روز که قادر است مدیریت شرایط عادی و اضطراری فعالیت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی هلال احمر در سطح ملی و حتی مأموریت‌های برون مرزی را به صورت متمرکز، پایش، اطلاع‌رسانی و مدیریت کند، شکل گرفته است.

کولیوند ادامه داد: مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی، با تجمیع همه امکانات و دستورالعمل‌های اضطراری و تجربه‌های مدیریتی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک (EOC) جامع و دائم برای کشور و برای رصد تمامی رخدادها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیر مترقبه در هلال احمر ایران، سبب خواهد شد، علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیری و عملیاتی کشور که در شرایط اضطراری و رخدادهای نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=56570

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان