انواع کاشت ناخن + مزایا، معایب و مراقبت های پس از آن

ناخن‌ها عضو مهم و تاثیرگذار در زیبایی دست‌ها بوده که رسیدگی به آن‌ها نشانه آراستگی افراد مخصوصا خانم‌ها می‌باشد. داشتن ناخن‌های زیبا، سالم و بلند باعث می‌شود تا دست‌ها ظاهری زیبا و ظریف به خود بگیرند. برخی از افراد به دلایلی نظیر ژنتیک، مشکلات جسمانی و تغذیه نامناسب قادر به داشتن ناخن‌های بلند و محکم نمی‌باشند. در بسیاری از موارد ناخن‌ها رشد نمی‌کنند یا به صورت بد فرم رشد می‌کنند و در برخی موارد تفاوت شکل بعضی از ناخن‌ها نیز قابل مشاهده است و تمام این مسائل باعث می‌شود که افراد تمایل به تغییر شکل ناخن های خود داشته باشند. امروزه با ایجاد تکنیک کاشت ناخن شما به راحتی می‌توانید ناخن‌‌هایی با شکل دلخواه خود داشته باشید. تکنیک کاشت ناخن راهی موثر در برطرف کردن مشکلات ناخن‌ها می‌باشد. در ادامه به بررسی بیشتر کاشت ناخن، مزایا و معایب آن، انواع کاشت ناخن و همچنین مراقبت‌های پس از کاشت ناخن می‌پردازیم.

راهنمای مطالعه نمایش
کاشت ناخن چیست؟
کاشت ناخن روشی برای بخشیدن زیبایی و آراستگی به ناخن‌ها و دست‌ها می‌باشد.که به روش‌های مختلف نوعی از مواد به شکل ناخن مصنوعی که قابلیت شکل پذیری به فرم دلخواه را دارند روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرد. این مواد در کاشت ناخن برای تقویت، استحکام، بلندی و زیبایی ناخن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک در بسیاری از سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و با توجه به سلیقه و طرح مورد نظر زیباجو ارائه می‌شود. انجام تکنیک کاشت ناخن فقط مربوط به زیبایی نیست و در خیلی از موارد برای افزایش مقاومت ناخن ها و همچنین جلوگیری از شکسته شدن و آسیب به ناخن‌ها انجام می‌شود. کاشت ناخن این امکان را به شما می‌دهد تا ناخن‌ها و دست‌هایی زیبا داشته و از این رو اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

انواع کاشت ناخن
کاشت ناخن یک تکنیک محبوب در بین خانم‌ها بوده که به دلیل تنوع زیاد و زیبایی منحصر به فرد به یکی از معروف‌ترین روش‌های زیباسازی دست‌ها تبدیل شده است. کاشت ناخن در سالن‌های زیبایی با روش‌های مختلف ارائه می‌شود. از گذشته تاکنون کاشت ناخن و همچنین مواد به کارگیری شده در این تکنیک زیبایی دچار تغییرات زیادی شده‌ است. این تغییرات موجب به وجود آمدن انواع کاشت ناخن شده است که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد.

آموزش ببینید: دوره آموزش کاشت و طراحی ناخن

کاشت ناخن اکریلیک
این نوع از کاشت ناخن با مخلوط کردن مواد مونومر مایع و نوعی پلیمر پودری صورت می‌گیرد. این مواد پودری به نام اکریلیت ساخته که بعد از قرار گرفتن روی ناخن طبیعی در معرض هوا قرار می‌گیرد و سفت می‌شود و یک لایه مقاوم ایجاد می‌کند. سپس با قالب‌گیری و تراشیده شدن به فرم دلخواه در می‌آید. قابل ذکر است که کاربرد این مدل از کاشت ناخن امروزه تقریبا منسوخ شده زیرا که مواد بکار گرفته شده در این نوع کاشت اغلب مضر و سمی هستند و بسیاری از کارشناسان این حوزه مواد اکریلیت را تهدیدی جدی برای سلامتی تلقی می‌کنند. با این وجود همچنان افرادی هستند که بخاطر دوام بالای این مواد از روش کاشت اکریلیت استفاده می‌کنند.

کاشت ناخن ژل
یکی از جدیدترین و پرطرفدار ترین روش‌های کاشت ناخن به جای مدل اکریلیت کاشت ژل است که بر خلاف مدل اکریلیت سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد. همچنین مواد به کارگیری شده در ژل دارای حالت پذیری بیشتر، ماندگاری و مقاومت کمتر است. این مدل از کاشت ناخن در سالن‌های زیبایی به دو شکل انجام می‌شود. یکی به صورت مستقیم روی بستر ناخن و شکل دیگر آن از طریق قالب‌گیری انجام می‌شود. همچنین در این مدل ناخن‌ها برای خشک شدن در گرمای لامپ UV قرار می‌گیرند.

کاشت ناخن فایبرگلاس یا ابریشمی
کاشت فایبرگلاس روشی بسیار جدید است که هنوز به صورت گسترده مورد استفاده و استقبال قرار نگرفته. در این روش قطعات بریده شده و آماده فایبرگلاس روی بستر و نوک ناخن قرار می‌گیرد و با چسب یا رزین فیکس می‌شود.

مزایای کاشت ناخن
مانند هر تکنیک زیبایی دیگر کاشت ناخن نیز دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در این بخش به بررسی مزایای آن می‌پردازیم. بانوان امروزه به دلایل متعددی کاشت ناخن انجام می‌دهند. برخی برای زیبایی و برخی دیگر برای پوشاندن عیوب ناخن‌های خود از روش‌های کاشت ناخن استفاده می‌کنند . علاوه بر زیبایی کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند و یا دارای ناخن های ضعیف و شکننده هستند بسیار مناسب است. زیرا این مواد با مقاومت منحصر به فرد خود از ناخن‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. همچنین کاشت ناخن این امکان را به افراد می‌دهد تا در طرح‌ها و اندازه‌های متفاوت و دلخواه ناخن‌های خود را آراسته کرده و ماندگاری آن از لاک‌های معمولی بسیار بالاتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آمبره ناخن چیست و چگونه ناخن را آمبره کنیم؟

معایب کاشت ناخن
مانند هر تکنیک زیبایی دیگر کاشت ناخن نیز دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در این بخش به بررسی معایب آن می‌پردازیم. کاشت ناخن مانع از رسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن‌ها می‌شود و این کمبود اکسیژن باعث تغییر رنگ و کدر شدن ناخن‌ها می‌شود. با استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ریشه ناخن‌ها از بین می‌رود و دچار تغییر شکل آن‌ها می‌شود. علاوه بر این‌ها کاشت ناخن در بسیاری از موارد باعث ایجاد عفونت‌های قارچی و بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین مواد شیمیایی به کار برده شده در آن باعث بروز حساسیت های پوستی نیز می‌شود. همه‌ای این مشکلات با مراجعه به یک سالن معتبر قابل پیشگیری می‌باشد. انجام کاشت ناخن نزد متخصص مجرب از بروز مشکلات ذکر شده جلوگیری می‌کند.

مراقبت‌های پس از کاشت ناخن
بعد از فرایند کاشت ناخن باید به روتین مراقبتی پس از آن توجه کافی داشت تا از آسیب‌ها و از بین رفتن کاشت ناخن جلوگیری شود. برای مثال برای استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده نمایید زیرا ترکیباتی که در این مواد وجود دارند باعث آسیب رساندن به ناخن می‌شود و از این رو باعث از بین رفتن ناخن‌های کاشته شده می‌شود. توجه داشته باشید که همیشه ناخن‌های خود را مرطوب نگه دارید و به هیچ وجه ناخن‌ها را در خانه ریموو نکنید و ترمیم را به تاخیر نیندازید. در انجام کارها از ضربه شدید به وسایل توسط ناخن‌ها و استفاده از الکل و استون بپرهیزید.

سخن پایانی

کاشت ناخن باعث می‌شود دست‌ها ظاهری زیبا به خود گرفته و از صرف زمان زیاد برای آراستگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. کاشت ناخن باعث حفاظت از ناخن‌های طبیعی شما شده و علاوه بر آن امکان ایجاد طرح و اندازه دلخواه بر روی آن وجود دارد. زیبایی دست‌ها باعث آراستگی ظاهر و افزایش زیبایی استایل شما می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21323

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان