امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه‌ها و سازمان زندان‌ها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رییس سازمان زندان‌ها در راستای کمک به فراهم‌کردن شرایط بازگشت مددجویان به زندگی اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جواد محمدی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مردمی‌سازی دولت روز سه‌شنبه ۱۲ دی در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از ندامتگاه زنان استان تهران و کتابخانه مشارکتی آن بازدید کردند.

در این‌بازدید حمیدرضا سلیمانی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اسماعیل جمیاری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های استان تهران و صغری خدادادی، رییس مدیر ندامتگاه زنان استان تهران، ضمن خیرمقدم به دبیرکل نهاد و هیات همراه و تشکر از اهتمام وی برای بازدید از مجموعه‌های ندامتگاهی، توضیحاتی در خصوص اقدامات فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها برای مددجویان و وضعیت کتابخانه‌ها ارایه کردند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این نشست بر دغدغه نهاد کتابخانه ها برای حمایت از کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها و غنی‌سازی برنامه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت مددجویان و بالا بردن سطح آگاهی آنها تأکید کرد.

وی ظرفیت کتابخانه‌های زندان برای انجام برنامه‌های فرهنگی به دلیل اشتیاق مددجویان و فرصت آنها در طی دوره محکومیت را بالا دانست.

رمضانی با اشاره به بازدید مدیران نهاد از زندان بزرگ تهران، از ارسال ۸۰۰ نسخه نشریه برای این مجتمع و تدوین بسته‌ای از اقدامات برای کتابخانه‌های مشارکتی خبر داد.

وی در پایان اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مجتمع‌های ندامتگاهی را از دیگر اقدامات فرهنگی اجتماعی برای مددجویان دانست که با تسهیل گری نهاد قابل انجام است.

فعالیت ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی در زندان‌ها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در آبان ماه ۱۴۰۱ با اهداف ایجاد و توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها، ارتقا سطح آگاهی مددجویان و ترویج فرهنگ خواندن، کمک به فراهم نمودن شرایط بازگشت مددجویان به زندگی اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی در زندان‌ها در همه استان‌ها فعال است و به مددجویان خدمات ارایه می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14105

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان