امام خمینی (ره) همواره با نفوذ خارجی مقابله می کرد

رشت_ امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره با نفوذ خارجی مقابله می کرد، گفت: امام راحل با تحجر فکری مخالفت کرده و معتقد به اسلام ناب محمدی بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) اهتمام تام نسبت به بندگی خدا و خودسازی داشت و از جوانی خود را ساخت و ظلم ستیز بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با تهذیب به بندگی خدا رسید و با نفوذ خارجی همواره مقابله می‌کرد، افزود: امام خمینی (ره) به توانایی ملت‌ها اهمیت داده و معتقد بودند ملت‌ها توان اداره جامعه خود را دارند لذا همواره تاکید بر وحدت مسلمانان و مقابله با تفرقه اندازی استکبار جهانی داشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام راحل اصرار بر ایجاد روابط سالم و دوستانه با همه دولت‌های غیر مستکبر داشت، گفت: امام خمینی (ره) با تحجر فکری مخالفت کرده و معتقد به اسلام ناب محمدی بوده و به مبارزه با رژیم متخاصم و کودک کش صهیونیستی تاکید داشتند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه از نگاه امام خمینی (ره) حکومت باید مردمی بوده و ارتباط با مردم ضرورت دارد، افزود: امام خمینی (ره) همواره معتقد بودند که باید کشور را ساخت و نباید دست گدایی به سمت مستکبران عالم دراز کرد.

راه مقابله با جبهه نفاق ایستادگی در مقابل زیاده خواهان است

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اعتقاد امام خمینی (ره) به عینیت داشتن سیاست و دیانت از علل دشمنی‌های داخلی و خارجی نسبت به امام خمینی (ره) بوده است، تصریح کرد: بسیاری می‌خواستند کشور را به سمت تفکر سکولار بکشانند و ارتباط بین سیاست و دیانت را قطع کنند اما امام خمینی (ره) با آن مقابله کرد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه راه مقابله با جبهه نفاق داخلی و خارجی ایستادگی در مقابل زیاده خواهان و قدرت‌های زر و زور می‌باشد، گفت: تمسک به خط امام خمینی (ره) به عنوان تنها را نجات امت اسلام و همچنین هوشیاری و عکس العمل مناسب در برابر نقشه‌ها و اقدامات دشمنان داخلی و بیرونی لازم و ضروری است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران رابطه متقابل امت و ولایت از عوامل هوشیاری و بصیرت ملت عزیز ایران است، بیان کرد: آغاز رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای توسط مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ایران بسیار مهم است چرا که ایشان توانستند دنیای اسلام را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم غزه فلسطین بیش از ۶٠ هزار شهید در طی ٨ ماه داده‌اند، اما با استقامت در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی ایستادگی می‌کنند، افزود: عزت دنیای اسلام در طول تاریخ به برکت خون شهدای بزرگوار است و دنیا در برابر ایران سر تواضع فرو می‌آورند.

وی افزود: غده چرکینی رژیم منحوس صهیونیستی به برکت شهدای مظلوم محو خواهد شد اگرچه تحمل دیدن جنایات رژیم منحوس صهیونیستی سخت و جانکاه است، اما این خون‌ها منجر به نابودی رژیم صهیونسیتی خواهد شد.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از اینکه سردمداران زورگویی چون بایدن و مجامع بین المللی در برابر این جنایات سکوت کرده و از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می‌کنند، خاطر نشان کرد: این غده چرکین سرطانی به زودی محو خواهد شد.

فلاحتی با اشاره به سالروز ١۵ خرداد که آغاز قیام امام خمینی (ره) علیه استعمار بوده است، افزود: پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی نماد قیام امام خمینی رحمت در ۱۵ خرداد علیه رژیم ستمشاهی بوده است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به هفته محیط زیست و آسیب‌های فراوان محیط زیستی گیلان گفت: ما مخالف گردشگری نیستیم اما بخشی از آسیب‌های محیط زیستی گیلان معلول برخی مسافرانی است که به محیط زیست توجه نمی‌کنند.

ابراز گلایه از وضعیت پسماند، رودخانه و تالاب گیلان

امام جمعه رشت با ابراز گلایه از وضعیت پسماند، رودخانه و تالاب گیلان افزود: آسیب‌های محیط زیستی باید با توجه مدیران و متولیان بر طرف شود.

فلاحتی خطاب به وزرای دولت شهید جمهور و وزرای آینده کابینه جدید افزود: توصیه می‌کنم در مقابل لابی‌های برخی از رجال سیاسی اقتدار داشته و به خواسته آنها تن ندهند.

وی با ابراز تأسف از اینکه همچنان گزارش می‌رسد که برخی از نمایندگان هنوز در عزل و نصب‌ها ورود می‌کنند، گفت: اگر نمایندگان در عزل و نصب دخالت کنند در مخالفت با رهبر انقلاب گام برداشتند چرا که رهبری در جمع نمایندگان تذکر داند که باید ورود به عزل و نصب‌ها نداشته باشند.

فلاحتی افزود: مجلس عصاره فضیلت است لذا نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند بلکه می‌توانند به عنوان مشاوره به استاندار راهنمایی دهند اما اگر خود مستقیم ورود کنند در انجام وظیفه نظارت نمایندگان بر حسن اجرای وظایف، خلل ایجاد می‌شود.

امام جمعه رشت مدیرانی را که تحت تأثیر فشارهای نمایندگان تصمیم می‌گیرد را افرادی ناتوان و بی عرضه خطاب کرد و افزود: توصیه به مدیران استانی این است که اگر نمایندگان خواسته نصب و عزل داشتند، باید به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند تا نمایندگان فشارهای خود را بردارند چه کسی گفته است که وظیفه نماینده مجلس عزل و نصب است؟

وی با بیان اینکه نماینده مجلس حق جابه جایی مدیران را ندارد، تصریح کرد: اگر مطلع شویم از فرایند عزل و نصب‌ها قطعاً برخورد خواهیم کرد، چرا که نمایندگان وظایف فراوانی دارد که این موضوع ذیل وظایف آنها نیست بنابراین نمایندگان مجلس بدانند که مردم به عنوان موکلان آنها مسئله نصب و عزل را از نمایندگان نمی‌خواهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=35233

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان