افزایش بهره وری با توجه به نیازهای علمی، فرهنگی و رفاهی دانشجویان

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی گفت: توجه به نیازهای علمی، فرهنگی و رفاهی دانشجویان، موجب افزایش بهره وری و رضایتمندی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده در بازدید از دانشکده پزشکی مراغه، بر ضرورت توانمند سازی اعضای هیات علمی، ساماندهی فضای آموزشی و جمع بندی خروجی کارگروه مرجعیت علمی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی گفت: در زمان ایلخانیان، مراغه به عنوان پایتخت ایران بوده و لذا این شهر از قدمت و اهمیت بسیاری برخوردار است. دانشکده پزشکی مراغه نیز تا کنون به خوبی اقدامات و فعالیت ها را پیش برده است.

وی اساتید و دانشجویان را ارکان اصلی دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: توجه به دانشجویان و نیازهای علمی، فرهنگی و رفاهی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اینکه برای دانشجویان جلسات توجیهی داشته باشیم و به آنها توضیح دهیم که چه چیزی از آنها می خواهیم و در برنامه آموزشی چه موضوعات و سرفصل هایی برای ما اهمیت دارد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی پویایی و جهت دار بودن را از مهم ترین ویژگی برنامه های آموزشی خواند و افزود: دانشجویان پزشکی کل کشور در آزمون جامع با یکدیگر سنجیده می شوند، از این رو نمی توان در انتخاب منابع و رفرنس ها سلیقه ای برخورد کنیم. همانگونه که در برنامه های آموزشی پویایی مهم است به همان اندازه مطلوب بودن و جهت دار بودن آن نیز از اهمیت برخوردار است و باید به همه آنها توجه کنیم.

حسن زاده، اضافه کرد: در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، برنامه ای تحت عنوان برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی اجرایی شد که ذیل آن، کارگروه مرجعیت علمی به دانشکده پزشکی مراغه واگذار شد. اکنون در پایان دولت این که بتوانیم خروجی و تولیدات مناسبی از این کارگروه در کلان منطقه ۲ داشته باشیم بسیار مهم است.

وی همچنین بر ضرورت توانمند سازی اعضای هیات علمی تاکید کرد و گفت: تعداد اعضای هیات علمی شما محدود اما بسیار با کیفیت است، از این رو حتما توانمند سازی را در دستور کار خود قرار دهید تا رشد اعضای هیات علمی در راستای نیازهای دانشکده و در جهت بهبود ارزشیابی، یاددهی و یادگیری باشد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی نخستین فاکتور در ارزیابی دانشکده ها را سنجش رضایت خواند و تصریح کرد: توجه به خواسته و نیاز دانشجویان، موجب افزایش سطح رضایت آنها می شود. از این رو واکنش دانشجویان، باید پیش از نتیجه و کارایی برنامه ها سنجیده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=34887

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان