اسپیس ایکس فضانوردان بویینگ را به زمین می‌آورد

ناسا تصمیم نهایی خود درباره سرنوشت ۲ فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی که همراه کپسول استارلاینر بویینگ به فضا سفر کرده بودند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، سانی ویلیامز و بوچ ویلمور که در ۵ ژوئن برای اقامتی ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده بودند زودتر از فوریه ۲۰۲۵ میلادی به زمین باز نمی گردند.

ناسا و بویینگ به طور مشترک تصمیم گرفتند ویلیامز و ویلمور با کپسول استارلاینر به زمین برنگردند، بلکه آنها همراه کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس می شوند. این کپسول برای خدمه ماموریت کرو ۹ درنظر گرفته شده و قرار است در ماه سپتامر به فضا پرتاب شود. کپسول دراگون مذکور فقط با ۲ خدمه به فضا پرتاب می شود تا ویلمور و ویلیامز بتوانند با آن به زمین برگردند. همچنین پیکربندی کپسول نیز اصلاح می شود تا بتواند بار، وسایل شخصی و لباس های فضانوردی مخصوص دراگون را برای ۲ فضانورد استارلاینر حمل کند.

در این میان ناسا و بویینگ روی راه حلی برای بازگردندان استارلاینر بدون خدمه به زمین در ماه سپتامبر فعالیت می کنند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره به خبرنگاران گفت: تصمیم برای نگهداشتن فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن استارلاینر بدون سرنشین به خانه برای عمل به وظیفه حفظ ایمنی گرفته شده است.

در این فرایند ایمنی نقش مهمی دارد زیرا مشکل اصلی سیستم پیش رانش استارلاینر و به طور دقیق تر پیشرانه های آن است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=47737

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان