استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ در ساخت تراشه اختصاصی تنسور G

گوگل در گوشی های جدید خود یعنی پیکسل ۷ و ۷ پرو از تراشه های جدید اختصاصی خود به نام تنسور G2 استفاده کرد. این محصولات هفته گذشته توسط گوگل معرفی شدند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش های پیشین در مورد گوشی های پیکسل ۷ از وجود چیپ با لیتوگرافی ۵ نانومتری خبر داده بودند. اما اکنون مشخص شد تراشه تنسور G2 با فرایند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شدند. همچنین مودم اگزینوس ۵G 5300 نیز در این گوشی بکار رفته است.

استفاده از تراشه های اختصاصی توسط گوگل از سال گذشته آغاز شده بود. جدیدترین آن نیز تنسور G2 است که هفته گذشته همراه با گوشی های پیکسل معرفی شد. ساخت تراشه های جدید گوگل با فرآیند ۴ نانومتری LPE سامسونگ ساخته شدند. در حالیکه تراشه های سال گذشته با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده بودند. تراشه جدید گوگل شامل دو هسته ۲.۸۵ گیگاهرتزی، دو هسته ۲.۳۵ گیگاهرتزی و چهار هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. گوگل برای افزایش عملکرد گیمینگ نیز از تراشه Mali G710 استفاده کرده است.

چیپ جدید گوگل به لطف پشتیبانی از رم LPDDr5 و ISP بهبود یافته قادر است ویدیوهایی با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. از دیگر ویژگی این تراشه پشتیبانی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. مودم استفاده شده در این چیپست نیز اگزینوس ۵۳۰۰ ۵G است. سامسونگ از این مودم در مراسم Tech Day رونمایی کرده بود. احتمالا استفاده از این مودم سرعت بالاتر و مصرف انرژی بهینه تری را ارائه میکند. تراشه جدید خانواده تنسور از وای فای ۶E پشتیبانی می کند که از دیگر قابلیت های آن به شمار می رود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37633

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان