احیای خانواده الهی در جهان معاصر ضرورتی انکار ناپذیر است

قم- عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: احیای خانواده الهی در جهان ضرورتی انکار ناپذیر است و دیدیم طی این سالها جریان کنشگری متخصص در حوزه دفاع از خانواده وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا علاسوند، عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده در مراسم اختتامیه همایش بین المللی «خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول» که بعدازظهر پنجشنبه در سالن همایش آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: از ابتدای دهه ۸۰ جریان قدرتمند ابرفردگرایی با طرفداران جریان خانواده وارد یک مبارزه نفسگیر شدند.

علاسوند بیان کرد: چ عملیات‌هایی که این جریان انجام دادند فردگرایی را در تمامی ابعاد زندگی انسان و نظامات و سیستم‌های اخلاقی بنیان نهادند و موضوع دوجنسیتی زنانه و مردانه را مورد انکار قرار دادند.

وی گفت: امروز شاهد حضور جریان‌هایی در کشورهای مختلف در عرصه کنشگری خانواده هستیم و این جریان‌ها، کنشگری متخصص در دفاع از خانواده را دنبال می کنند که می‌توانند موجب تغییر رویکردهای بین‌المللی شوند.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده افزود: نظام سلطه برای تغییر فرهنگ‌ها و همچنین تغییر رویکرد نظامات بین المللی مبارزات خود را معطوف به امر خانواده کرده است.

وی افزود: جریان‌هایی که در دنیا مخالف نهاد خانواده هستند با عبور از واژه‌های زن و مرد به دنبال تحمیل فهم ضد فرهنگی خود هستند و این جریان امروز در عرصه بین الملل به دنبال یارگیری است.

علاسوند بیان کرد: دفاع از خانواده موضوع جدیدی نیست و در دهه های اخیر دفاع از خانواده الهی، مفهوم مشهورتری پیدا کرده است.

وی افزود: عده ای فرد گرایی را در زندگی انسان دنبال کردند که این امر نظام اخلاقی مرد و زن را زیر سوال می برد و این جریان قابل مطالعه است.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: احیای خانواده الهی در جهان ضرورت دارد و دیدیم طی این سالها جریان کنشگری متخصص در حوزه دفاع از خانواده وارد میدان شدند.

وی بیان کرد: نظام سلطه برای از بین بردن ارزش ها با القا گفتمان خود و به استعمار گرفتن افکار اهداف شو خود در مخالفت با بنیان خانواده را دنبال می کند.

علاسوند افزود: جریان طرفدار خانواده در حال یارگیری در جهان است و در این سالها همایش های مختلفی برگزار شده و دغدغه طرفداران خانواده در تمام دنیا از مسیحیت تا مسلمین و دیگر مذاهب شبیه به هم است.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف دنیا مهمترین مسئله ای را که موجب نگرانی می دانند موضوع همجنس گرایی است و این امر تهدیدی برای کشورهای اسلامی قلمداد می شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده ادامه داد: این نگرانی های جمعیت خانواده دوست ها، نقش حوزه علمیه را در عرصه های کنشگری و بارگیری بین المللی و ایجاد دانش پیرامونی برای تبیین این ضرورت را انکار ناپذیر می کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=35079

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان