ابداع حسگر جدیدی که مانند خالکوبی زیر پوست قرار میگیرد

محققان حسگر جدیدی برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون ابداع کرده‌اند که می‌تواند با روش‌هایی مانند خالکوبی زیر پوست قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در برخی بیماری ها همانند کووید۱۹ اندازه گیری سطح اکسیژن خون می تواند بسیار موثر باشد. به همین دلیل حسگر جدید پژوهشگران آمریکایی نیز برای نظارت بر سطح اکسیژن خون زیر پوست قرار می گیرد.

حسگر جدید همانند یک لایه نازک پوست است که اندازه آن از یک سکه نیز کوچکتر بوده و برای قراگیری آن در زیر لایه های بالایی پوست می توان از فرآیندی مانند خالکوبی به واسطه جراحی استفاده کرد. این لایه ژل نفوذ ناپذیری از فیبروئین ساخته شده است. این ماده نوعی پروتئین است که از ابریشم حاصل می شود. علت استفاده از این پروتئین نیز خاصیت زیست تخریب پذیری و زیست سازگاری آن است. همچنین مواد شیمیایی در صورت ترکیب با این پروتئین خواص خود را از دست نخواهند داد. از اضافه شدن این ماده ترکیب حساسی ایجاد می شود که در صورت قرارگیری در برابر نور مادون قرمز درخششی از خود ایجاد میکند. این درخشش نشان دهنده سطح اکسیژن خون است. این حسگر می تواند بعد مدت چند هفته تا یک سال در بدن انسان حل شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=40190

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان