آموزش خط چشم برای تازه واردها در مدل‌های مختلف

کشیدن خط چشم جزء آن دسته از آرایش‌هایی است که خیلی از خانم‌ها در برنامه روزمره خود نیز می‌گنجانند. اگر با روش اصولی کشیدن خط چشم آشنا باشید، می‌توانید در عرض چند دقیقه به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. آموزش خط چشم برای تازه واردها چندان پیچیده نیست و با چند بار تمرین کردن می‌توان به طور کامل آن را فراگرفت. در این مطلب قصد داریم شما را با چند نکته طلایی برای کشیدن خط چشم در مدل‌های مختلف آشنا کنیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش
کاربردی‌ترین ابزارهای آموزش خط چشم
کمتر پیش می‌آید که برای آرایش صورت و مو صرفا از یک وسیله استفاده شود. خبر خوب اینکه برای کشیدن خط چشم تنها با یک وسیله آرایشی سروکار دارید. به همین دلیل یادگیری کشیدن خط چشم ساده است. به طور کلی برای کشیدن مدل‌های مختلف خط چشم باید یکی از سه وسیله زیر را استفاده کنید.

۱. مداد خط چشم
ساده‌ترین ابزار برای کشیدن خط چشم، مداد است. البته با استفاده از مداد صرفا می‌توان خط چشم ساده و طبیعی ترسیم کرد. همچنین خط چشم‌هایی که مداد حاصل می‌شود، معمولا ملایم است. توجه داشته باشید که مداد مناسب برای خط چشم، نوک پهن و رنگ مشکی دارد. البته میزان پهن بودن نوک مداد در ضخامت خط چشم اثرگذار است. به دلیل اینکه در استفاده از مداد با مشکل پخش شدن رنگ مواجه نیستید، آموزش خط چشم با مداد برای تازه واردها در اولویت قرار دارد.

۲. مایع خط چشم
یکی از ابزارهای حرفه‌ای برای ترسیم خط چشم، مایع‌های مخصوصی هستند که در ظروف با بسته‌بندی ویژه شبیه با ماژیک عرضه می‌شوند. هر چند استفاده از مایع خط چشم در مقایسه با مداد نیاز به مهارت بیشتری دارد؛ اما نتیجه حاصل در استفاده از مایع جلوه به مراتب زیباتری را برای چشم‌ها ایجاد می‌کند. به کمک این ابزار می‌توانید خطوط چشم نازک و پهن را به‌راحتی ترسیم کنید.

بیشتر بخوانید: میکاپ اروپایی؛ ۴ ترفند و سبک های شیک و جذاب

۳. ژل خط چشم
اگر قصد ترسیم خط چشم گربه‌ای یا پهن را دارید، بهترین گزینه استفاده از ژل‌های مخصوص است. این ژل‌ها در یک مخزن به فروش می‌رسند که با استفاده از قلمو باید آن را اطراف چشم بکشید. به دلیل استفاده از قلمو، در مقایسه با دو ابزار دیگر، خط چشم‌های به مراتب پهن‌تری به دست می‌آید. معمولا برای میکاپ‌های ویژه برای مجالس خاص به سراغ ژل خط چشم می‌روند.

خط چشم حرفه‌ای
نکات طلایی آموزش خط چشم حرفه‌ای
ما در دوره آموزش گریم و میکاپ به طور مفصل به آموزش خط چشم برای تازه واردها پرداختیم. شما با شرکت در این دوره می‌توانید به استاد خبره برای ترسیم انواع خط چشم ساده، گربه‌ای، عربی و … با ابزارهای مختلف تبدیل شوید. در اینجا چند نکته کاربردی را ذکر می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از آسیب رسیدن به چشم در حین کشیدن خط چشم جلوگیری کرده و در عین حال به ظاهر زیباتری نیز دست پیدا کنید.

تلاش برای به حداقل رساندن لرزش دست در کشیدن خط چشم
یکی از مواردی که باعث می‌شود نتیجه کشیدن خط چشم چندان مطلوب نباشد، لرزیدن دست‌هاست. باید توجه داشته باشید که نمی‌توان لرزش دست‌ها را کاملا حذف کرد؛ اما راه‌های ساده‌ای وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی لرزش دست‌های خود را کاهش دهید.

به عنوان مثال حتما هنگام کشیدن خط چشم روی صندلی بنشینید. سعی کنید آرنج دستی که با آن خط چشم را ترسیم می‌کنید، روی یک سطح صاف و محکم قرار دهید. سپس یکی از انگشتان (ترجیحا انگشت کوچک) دست را روی گونه قرار دهید. این کار باعث می‌شد که دست شما روی یک محور در سطح چشم حرکت کند. با رعایت همین چند نکته ساده آموزش خط چشم می‌توانید جلوی لرزش دست‌های خود را بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۴ روش آرایش اسموکی ، آرایشی جذاب و زیبا برای چشم ها

کمک گرفتن از ابزارهای جانبی برای کشیدن خط چشم
اشاره کردیم که برای آموزش خط چشم معمولا از یک ابزار ساده استفاده می‌شود. اما برای دستیابی به نتیجه مناسب می‌توانید از ابزارهای کمکی استفاده کنید. به خصوص اگر قصد طراحی خط چشم به صورت دنباله‌دار داشته باشید، استفاده از این ابزارهای کمکی خیلی راهگشاست.

به عنوان مثال می‌توانید از یک وسیله ساده مثل کارت ویزیت یا کارت بانکی باطله استفاده کنید. کارت را دقیقا زیر مسیری قرار دهید که قصد کشیدن خط چشم روی آن را دارید. سپس با استفاده از مداد، ژل یا مایع خط چشم را ترسیم کنید. کارت به نوعی نقش خط کش را ایفا می‌کند تا خط چشم شما صاف و یکدست شود.

کشیدن خط چشم
رفع ایرادات خط چشم با گوش پاک‌کن
علی‌رغم تمام نکاتی که برای آموزش خط چشم مطرح می‌شوند، گاهی اوقات پیش می‌آید که نتیجه حاصل با ایراداتی همراه است. راه‌حل شما در چنین شرایطی چیست؟ تازه‌واردها معمولا کل خط چشمی را که کشیده‌اند پاک و یکبار دیگر از ابتدا کار را شروع می‌کنند. اما اگر ایرادات خط چشم کشیده شده جزئی باشد، می‌توانید از راه‌های جایگزین استفاده کنید. به عنوان مثال یک گوش پاک کن تمیز را به مواد پاک کننده آرایش آغشته کنید. سپس آن را روی نواحی از خط چشم که از نظر شما اشتباه است، بکشید. به همین راحتی مشکلات موجود در خط چشم برطرف می‌شود.

کلام پایانی
در این مطلب سعی کردیم نکات ساده و کاربردی آموزش خط چشم را بررسی کنیم. کشیدن خط چشم یکی از رایج‌ترین آرایش‌های مربوط به چشم است که با کمی تمرین می‌توان آن را به راحتی انجام داد. در کنار خط چشم، حتما از ریمل و سایه چشم نیز کمک بگیرید تا آرایش صورت شما کامل شود و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. شما از کدامیک از ابزارهای مداد، ژل و مایع برای ترسیم خط چشم استفاده می‌کنید؟ نظرات و سوالات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21828

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان