آمادگی مشهد برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد از آمادگی کامل این شهر برای استقبال از زائران نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرکلالی اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشهد مانند سال‌های گذشته شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد به‌صورت مستمر در سال و در مناسبت‌های مختلف فعال است و از ابتدای سال تا کنون ۳۱ جلسه با بیش از ۵۰۰ مصوبه در زمینه میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

وی بیان کرد: همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی ویژه و خاصی را مطالبه می‌کند. در این زمینه با توجه به ایام تعطیلات پایانی ماه شعبان در اسفند ماه و برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه و ترافیک مناسبت‌ها در ایام پایانی سال، الزام برنامه‌ریزی خاص از ماه‌ها قبل را ضروری کرده است.

کلالی گفت: ظرفیت‌سازی برای تأمین اقامت با توجه به سردی هوا و امکان بارش‌های بهاری در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان پیش‌بینی‌شده از طریق تماس با تلفن ۳۷۰۴۵ از مهمترین اقدامات رفاهی برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: با ایجاد بازارهای اختصاصی توسط شهرداری در اطراف حرم مطهر رضوی تلاش شده است تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری، شهرداری مشهد با ایجاد پایگاه استقبال زائر خدمات مختلفی در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی ارائه خواهد کرد. در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت اطراف حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ نفر بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و همچنین بازرسان افتخاری در لحظه و اطراف حرم مطهر، نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایت‌های احتمالی رسیدگی خواهد شد.

کلالی ادامه داد: برای تأمین بهداشت و سلامت زائران، ایستگاه سلامت راه‌اندازی می‌شود و خدمات مربوط به این حوزه ارائه خواهد شد. ایجاد پایگاه سیار امداد و نجات، اختصاص تیم‌های خودرویی سیار و استفاده از جوانان داوطلب از مهمترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: با هدف رفاه حال زائران در ورود و خروج از مشهد الرضا (ع) تامین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در دستور کار کمیته حمل‌ونقل خواهد بود. تلاش تمام دستگاه‌ها این است که در نوروز امسال مانند گذشته، زمینه زیارتی آسان، ارزان و با کیفیت برای تمام زائران و مسافران داخلی و خارجی فراهم شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=15012

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان