آشنایی با خواص شامپوهای ضد شوره فولیکا

به نقل از مجله مهتاطب:

اگر شما هم مانند خیلی از مراجعه کنندگان ما سال ها است که از داشتن شوره سر خسته و کلافه شده اید و موارد مختلفی را برای برطرف کردن این مشکل امتحان کرده اید ولی موفق نشده اید، باید بگوییم تنها زمانی می توانید از شر این پوسته های سفید آزار دهنده خلاص شوید که بدانید از کجا آمده اند و دلیل بروز آن ها چیست.
در مطلب پیش رو ابتدا دلایل بروز این مشکل را بررسی کرده و سپس به آشنایی با خواص شامپو ضد شوره فولیکا می پردازیم.

​داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com خریداری نمائید.

🌟لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

خرید محصولات از داروخانه مهتاطب از طریق برنامه واتساپ-ایتا و روبیکا: ۰۹۳۰۲۰۰۷۵۸۷

 

شوره سر چیست؟

یک فلسفه بسیار ساده در زندگی وجود دارد، بروز هر مشکلی علت خاصی دارد و برای برطرف کردن آن ابتدا لازم است بفهمیم با چه چیزی سر و کار داریم بنابراین قبل از آشنایی با شامپو ضد شوره فولیکا، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد شوره سر داشته باشیم.
اکثر ما با این مشکل آشنا هستیم اما دقیقا نمی دانیم چیست و از کجا می آید. بسیاری از مردم حتی نمی دانند که این مشکل یک بیماری است و برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کرد و از محصولات و شامپوهای خاصی استفاده نمود.

مقاله مرتبط: ۰ تا ۱۰۰ شوره سر

شوره سر با اصطلاحاتی مانند scurf یا pityriasis simplex capillitii (به طور خلاصه پیتیریازیس) شناخته می شود. این مشکل در واقع یک بیماری پوستی است که عمدتاً در موها ظاهر شده و نشانه آن پوسته های سفید و یا زرد است که به راحتی از مو جدا می شوند.
این ریزش پوست سر اغلب با احساس خارش همراه است. براساس مطالعات انجام شده حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان دارای شوره سر هستند.

قبل از پرداختن به موضوع آشنایی با شامپو ضد شوره فولیکا، بهتر است با دلایل مختلف بروز این مشکل آشنا شویم که عبارتند از:

  • پوست سر خشک
  • پوست سر چرب
  • حساسیت و سوزش پوست
  • درماتیت سبورئیک
  • پسوریازیس

که برخی از این بیماری های پوستی قابل پیشگیری هستند ولی برخی دیگر این طور نیستند. در ادامه مقاله آشنایی با شامپو ضد شوره فولیکا، دلایل گفته شده را با یکدیگر بررسی می کنیم.

۱) شوره و پوست سر خشک

شوره پوست خشک

خشک شدن پوست سر و خارش آن ممکن است بعد از استفاده از یک شامپو جدید، رنگ کردن مو و یا سایر کارهای زیبایی بروز کند. همچنین زمانی که پوست سر به درستی هیدراته نشده باشد یا در معرض هوای سرد و خشک قرار گیرد، این مشکل خود را نشان می دهد. داشتن پوست سر خشک می تواند باعث پوسته پوسته شدن آن و نمایان شدن تکه های سفید روی موها شود.
بهترین راه برطرف شدن این مشکل نوشیدن مقدار مناسبی آب در طول روز و داشتن رژیم غذایی متعادل است. البته استفاده از شامپوها و محصولات مرطوب کننده مو، در این مسیر بسیار کمک کننده است که در ادامه مقاله به خواص شامپو ضد شوره فولیکا خواهیم داد.

۲) شوره و پوست سر چرب

شوره پوست چرب

برخلاف باورهای متداول، داشتن پوست سر چرب نیز می تواند یکی از دلایل بروز این مشکل باشد. شاید غیر منطقی به نظر برسد ولی حقیقت این است که چربی بیش از اندازه پوست سر و شستشوی نامناسب، می تواند باعث به وجود آمدن پوسته شود.
البته ذکر این نکته نیز مهم است که داشتن پوست سر چرب لزوماً به این معنی نیست که شما دچار شوره خواهید شد، بلکه بروز این مشکل با سیستم بدنی و نحوه برخورد با چربی های اضافی، ارتباط مستقیم دارد.
شستشوی روزانه یا یک روز در میان موها و استفاده از شامپوهای ضد شوره مناسب موهای چرب، می تواند در برطرف شدن این مشکل بسیار کمک کننده باشد.

مقاله مرتبط: راهنمای انتخاب بهترین شامپو ضد شوره

 

۳) شوره و مواد حساسیت زا

موضوع دیگری که در مقاله آشنایی با خواص شامپو ضد شوره فولیکا به آن می پردازیم بررسی استفاده از مواد حساسیت زا مانند رنگ ها و یا سایر محصولات زیبایی مو است که امکان دارد باعث بروز حساسیت و شوره سر شود.
البته لازم نیست زیاد نگران باشید اصولاً مواد شیمیایی کمی وجود دارد که می تواند منجر به ظاهر شدن شوره سر شود ولی بهتر است در انتخاب رنگ مو و سایر محصولات زیبایی دقت بیشتری داشته باشید و برندی را انتخاب کنید که باعث بروز حساسیت و خشکی در شما نشود.

۴) شوره و درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک یک بیماری پوستی است که پوست سر را تحت تأثیر قرار داده و باعث خشکی، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن آن می شود. بطور میانگین ۵ درصد از مردم کره زمین با این بیماری درگیر هستند و هیچکس علت دقیق بروز آن را نمی داند اما بسیاری از مطالعات انجام شده آن را با حساسیت اولئیک اسید که توسط مالاسزیا تولید می شود، مرتبط می دانند. مالاسازیا قارچی شبیه به مخمر است که به طور طبیعی در پوست سر وجود دارد و تعداد مناسبی از آن برای حفظ سلامت پوست سر ضروری است ولی هنگامی که مالاسزیا با سبوم (چربی تولید شده در پوست سر) واکنش نشان می دهد، یک محصول جانبی به نام اولئیک اسید تولید می کند. برخی از افراد به این ماده تولید شده حساسیت دارند و ممکن است دچار التهاب، خارش، خشکی و در نهایت شوره سر شوند.
خواص شامپو ضد شوره فولیکا و انتخاب یکی از محصولات متنوع این برند می تواند در حل این مشکل بسیار کمک کننده باشد.

۵) شوره و پسوریازیس پوست سر

 پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث بروز لکه های قرمز رنگ، خارش دار و پوسته پوسته در سر می شود. شدت این بیماری در افراد مختلف، متفاوت است، در برخی خفیف و در برخی ممکن است بسیار شدید و گسترده باشد.
علت دقیق بروز پسوریازیس نیز هنوز تشخیص داده نشده است ولی همان طور که گفتیم با سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارد. در موارد جدی تر، ممکن است فرد درگیر، با پلاک های پوستی بسیاری در قسمت های مختلف بدن خود مواجهه شود.

مقاله مرتبط: پسوریازیس و درمان آن

 

آشنایی با شامپو ضد شوره فولیکا

تا این قسمت از مقاله دلایل بروز شوره سر را بررسی کردیم. بهترین راه درمان این مشکل مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است اما استفاده از محصولات بهداشتی مناسب و معتبر نیز می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. در ادامه مقاله با انواع شامپوهای برند فولیکا که به صورت تخصصی برای درمان شوره سر ساخته شده اند، آشنا می شویم.

برای خرید شامپوهای فولیکا و یا سایر شامپوهای ضد شوره ایرانی و خارجی میتوانید به وبسایت داروخانه مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com مراجعه کنید و یا در واتس اپ به شماره ۰۹۳۵۸۳۴۳۶۱۲ چت آنلاین داشته باشید. برای مشاوره تلفنی نیز با شماره ۰۲۱۶۵۲۳۵۶۶۰ تماس بگیرید.

 

آشنایی با خواص شامپو ضد شوره فولیکا برای موهای چرب

این شامپو با ترکیبات خاص خود میزان چربی ترشح شده در پوست سر را کنترل کرده و به درمان شوره های مقاوم و زیاد کمک بسیاری می کند.
شامپو ضد شوره فولیکا برای موهای چرب

 

 

ترکیبات خاص این شامپو :
اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid): این ترکیب قسمت مرده پوست را نرم کرده و موجب کاهش چسبندگی شوره ها و در نهایت ریزش آن ها می شود.
ایکتیول (Ichthyol): یک ترکیب ضد التهاب و ضد قارچ برای مبارزه با عوامل اصلی بروز شوره است.
روغن تی تری (Tea Tree Oil): تی تری با اینکه خود یک روغن است اما ترشح چربی در پوست سر را کنترل کرده و در کاهش آن نقش به سزایی دارد.

مزایای استفاده از این شامپو :

  • مناسب برای افرادی با موی چرب و شوره دار
  • کمک به کنترل و کاهش چربی پوست سر
  • دارای خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی
  • از بین بردن دلیل اصلی شوره و درمان کامل آن

 

آشنایی با خواص شامپو ضد شوره فولیکا برای موهای خشک

یکی از مشکلات افراد درگیر با پوست سر خشک، ریزش شدید سلول های مرده و خشک است. شامپو فولیکا مخصوص موهای خشک با ترکیبات منحصر به فرد خود پوست ملتهب و خارش دار این افراد را تسکین می بخشد.
شامپو ضد شوره فولیکا برای موهای خشک

ترکیبات خاص این شامپو:
پیروکتون اولامین  (Pirocton Olamine): یک ترکیب ضد قارچ بسیار قوی
زینک پیریتیون (ZPT): کنترل کننده میزان رشد سلول ها و در نتیجه کمک به کاهش شوره سر
کلیمبازول (Climbazole): ماده ای مؤثر که از رشد قارچ سر مولد جلوگیری می کند.
عصاره گل لادن (Nasturtium Extract): کمک به برطرف شدن خشکی و خارش پوست سر
روغن کالاندولا: موجب کاهش التهاب و خارش  می شود.

مزایای استفاده از این شامپو:

 

آشنایی با خواص شامپو ضد شوره روزانه فولیکا برای انواع مو

شامپو ضد شوره روزانه فولیکا در ۲ حالت مورد استفاده قرار میگیرد: یک اینکه درمان شوره سر با شامپوهای مخصوص نوع مو انجام شده و از این شامپو جهت کنترل و عدم بازگشت شوره ها استفاده می گردد. دو اینکه مقدار شوره سر خفیف است. این شامپو با حجم ۲۰۰ میلی لیتر برای انواع موها مناسب است.

ترکیبات خاص این شامپو :
پیروکتون اولامین : (Pirocton Olamine)ترکیبی مشترک در تمام شامپوهای ضد شوره این برند است که باعث کاهش پوسته سر شده و با خاصیت ضد قارچی خود با عامل اصلی شوره، قارچ P.O مبارزه کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری می کند.

عصاره آویشن (Thyme Extract): آویشن با کنترل سبوم پوست سر، ترشح چربی را در آن کنترل کردن و مانع چرب شدن بیش از اندازه موها و بروز شوره می شود.

مزایای استفاده از این شامپو:

  • قابل استفاده برای افراد با موهای مختلف
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • کنترل کننده چربی سر و کمک به کاهش شوره
  • کاهنده خارش و التهاب پوست سر

📞مشاوره رایگان جهت خرید و پشتیبانی پس از فروش محصولات بصورت چت در واتساپ و ایتا-روبیکا با شماره ۰۹۳۰۲۰۰۷۵۸۷

☎️ تماس تلفنی در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۸ صبح تا ۴ عصر به شماره ۰۲۱۶۵۳۸۹۳۴۲-۰۲۱۶۵۳۸۹۶۹۳

🏣تمامی محصولاتی که در داروخانه آنلاین مهتاطب عرضه می شوند، اعم از محصولات درمان لک، محصولات درمان جوش، درمان ریزش مو و کرم ضد آفتاب، قرص مولتی ویتامین، کرم مرطوب کننده، محصولات ارتوپدی و مکمل های غذایی و… از برندهای معتبر ایرانی و خارجی بوده و دارای برچسب اصالت کالا، سیب سلامت و دارای پروانه از وزارت بهداشت و دیگر سازمان های مربوطه هستند. این امر می تواند مشتریان محترم مهتاطب را از اصالت محصولاتی که تهیه می کنند، کاملاً مطمئن نماید.

📌 آدرس: تهران، شهریار، باغستان، جنب درمانگاه حکیم، داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=24361

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان