آسان‌ترین روش کراتینه مو در خانه!

امروزه به دلیل کمبود وقت برای مراجعه به سالن های تخصصی زیبایی جهت کراتین کردن مو، و مهم‌تر از آن، شرایط اقتصادی سخت جامعه، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند عمل صاف کردن موهای خود را در منزل و با هزینه‌ی کمتر انجام بدهند.

راهنمای مطالعه نمایش
در این مقاله قصد داریم مراحل کراتینه مو در خانه را به ترتیب در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

مواد لازم برای کراتینه مو در خانه:
کاسه رنگ
فرچه رنگ نرم
سشوار قدرتمند مناسب
اتوموی سرامیکی
شانه آرایشگری نازک و برس گرد
شامپو قبل کراتین (شامپو قلیایی)
کراتین
ماسک مو بدون سولفات
شامپو بدون سولفات (برای شستشو در روزهای آینده)
ماسک صورت (در شرایط حساسیت به بو)
نحوه کراتینه مو
معمولا کراتینه کردن موها با ۳ ماده انجام می گیرد. هنگام خرید، فروشنده معمولا هر سه ماده را به شما تحویل می دهد. البته در بعضی از انواع کراتین شامپوی قبل و بعد وجود ندارد. بنابراین تنها ماده کراتین به شما تحویل داده می شود. در توضیحات محصول این موضوع قید می گردد.

به طور کلی این سه ماده شامل موارد زیر است:
۱-شامپوی قبل از کراتین که ماده ای قلیایی است پس فولیکول های مو را باز می کند.

۲- مواد اصلی کراتین

۳- شامپوی بعد از کراتین که ماده ای اسیدی است و به بسته شدن کوتیکول های موها کمک می کند. این شامپو را باید ۳ تا ۵ روز پس از کراتینه مو در حمام به موهایتان بزنید.

مراحل کراتینه مو در خانه
مراحل کراتینه مو در خانه:
شستشوی مو:
ابتدا موهایتان را با شامپوی قبل از کراتین به خوبی بشویید و سپس آبکشی نمایید.

خشک کردن مو:
موها را کاملا خشک نکنید. ترجیحا تا ۲۰ درصد رطوبت در موها باقی بماند.

تقسیم بندی مو:
موها را به دسته‌های کوچکتر تقسیم بندی کنید.

آغشتن مواد به مو:
کراتین را داخل کاسه رنگ بریزید. از یک فرچه نرم و نازک و با کیفیت برای اضافه کردن کراتین به مو استفاده کنید. سپس موها را لایه لایه به مواد کراتین آغشته کنید. مواد باید تقریبا از یک بند انگشت مانده به ریشه با موها آغشته بشود.

لایه های انتخابی مو باید خیلی نازک باشند. در توصیه های کراتینه مو در خانه این مسئله بسیار مهم است که هرگزمواد کراتین را به ریشه و پوست سر نزنید.

زمان دادن به کراتین روی مو:
در این مرحله باید حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کراتین فرایند خود را بر روی ساقه موهایتان انجام دهد.

اتوکشی مو:
این مرحله بسیار مهم است چراکه رابطه مستقیم با نتیجه عمل کراتینه شما خواهد داشت.

موها را همانطور لایه به لایه در دستتان بگیرید. سپس کاملا با یک اتوی سرامیکی خوب و با حرارت ۲۰۰ الی ۲۱۰ درجه به دقت و با حوصله موها را اتوکشی نمایید. هربار که اتوکشی را انجام می دهید. بخاری از موها بلند می شود که این اتفاق طبیعی است.

بنا به تجربه بسیاری از متخصصین کراتین، اتوکشی هر لایه از موها را تا جایی ادامه بدهید که دیگر بخاری از موها بلند نشود.

اجتناب از حمام کردن به مدت سه روز:
برای بسیاری از خانم ها شاید این مرحله خوشایند نباشد. شما نباید به مدت سه روز حمام کنید. این دوره به سه روز قرنطینه معروف است. در ضمن موها را نبندید.

اگر می توانید بیرون نروید تا مجبور نشوید روسری یا شال روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید موها کاملا آزاد باشند. این مرحله کراتینه کردن مو در خانه بسیار حائز اهمیت است.

در این سه روز گاها موها را با حرارت ملایم اتوکشی نمایید. ضمنا هیچ ماده اضافی همچون سرم ، تافت و … به موها نزنید.

استفاده از شامپوی پس از کراتین :
بعد از ۳ روز موها را با شامپوی بعد از کراتین شستشو بدهید. در این روش آموزش کراتینه مو در نظر داشته باشید که در روزهای آینده اگر از شامپوی بعد از کراتین هنوز هم باقی بود، می توانید هر بار در حمام استفاده نمایید.

نکات مهم

تا ۱۵ روز حداقل، نباید برای خرید رنگ مو ارزان قیمت اقدام کنید. نباید حداقل تا ۱۵ روز موها را رنگ یا دکلره ننمایید.
حتما از ماسک‌های کراتینه داخل حمام و شامپوی مخصوص موی کراتین شده استفاده کنید. این کار به ثبات زیاد کراتین بر روی موها کمک خواهد نمود.
نکات تکمیلی کراتینه مو در خانه
نکات تکمیلی کراتینه مو در خانه:
برای کراتینه مو در خانه توجه کنید که داشتن یک دوست یا همکار در کنار خودتان به کیفیت کراتینه کردن موها کمک بسیاری خواهد نمود. تا جای ممکن این کار را تنهایی انجام ندهید.

زیرا کراتینه کردن مو مانند رنگ کردن مو نیست! در ضمن نیاز به تفکیک دسته های مو و اتوکشی دارد. در قسمت های پشتی سر نیز کراتینه کردن مو بسیار سخت تر است. بنابراین باید توسط فرد دیگری به دقت و با ظرافت انجام شود. البته کراتینه کردن مو با توجه به هر برندی متفاوت است. شما باید در بروشور کراتین، مراحل کراتینه کردن مو را مطالعه بفرمایید.

انواع مواد کراتینه مو
کراتین مو کادیو
اگر موهایی آسیب دیده و خشک دارید، کراتین برزیلی کادیو گزینه خوبی است. این محصول با ۳۰ میل شامپوی قبل و ۶۰ میل ماسک موی بعد عرضه می شود.

کراتین موی کادیو به کراتین برزیلی نیز معروف است. قدرت صاف کنندگی آن ۷۰ درصد و احیا کنندگی ۳۰ درصد را دارا است. در عین حال که موها حالت شلاقی و صاف پیدا می کند، احیا نیز می شود.

پس هم ظاهر مو جذاب و لاکچری شده است و هم مویتان احیا شده گردیده است. این کراتین یکی از بهترین کراتین‌ها هم برای احیا و هم جهت صافی مو است.

کراتینه مو در خانه همراه با کراتین گلد سیلور
اگر موهایی وز، خشک و مجعد دارید می توانید از کراتین گلد مدل سیلور با کیفیت اصلی بهره مند شوید. این محصول شامپوی قبل و بعد ندارد و در این محصول زمان قرنطینه (مکث ۳ روز) باید رعایت شود.

این محصول هم به صورت میلی و هم به صورت پک کامل به فروش می رسد . در صورتی که موها آسیب دیده است، نمی‌توانید از این محصول استفاده نمایید. زیرا درصد احیاء این محصول کم و مقدار صافی آن زیاد است. بنابراین فقط برای موهای سالم کاربرد دارد.

کراتین نانو گلد
کراتین نانو گلد برای خانم هایی که موهایی آسیب دیده دارند و درعین حال از وزی و خشک بودن موهایشان رنج می برند، مناسب است. به صورت میلی و همچنین یک پک کامل (ا لیتری) به فروش می رسد.

این محصول شامپوی قبل و بعد ندارد و زمان قرنطینه (مکث سه روز) ضروری است. در صورت وجود شامپوی مخصوص قلیایی (ماده شماره ۱) و شامپو پس از کراتین با پی اچ اسیدی و بدون سولفات (ماده شماره ۳) از برند دیگر نیز عمل کراتین به راحتی انجام می شود.

کراتین زئون گلد پلاس
کراتین زئون گلد پلاس برای انواع مو کاربردی می باشد. از موهای خشک تا موهای معمولی قابل استفاده است. این کراتین شامل روغن ماکادامیا است. ضمنا قابلیت صافی و احیای آن با هم مساوی است.

فقط نیازمند یک اتوکشی ماهرانه است تا موهای نرم و لطیفی را به شما هدیه دهد. این محصول حجمی به فروش می رسد. زمان قرنطینه (مکث سه روز) ندارد. دارای شامپوی قبل و بعد نیست.

کراتینه مو در خانه با کراتین Rebocare
کراتین rebocare ریباکر با قدرت صاف کردن مو و احیاء موهای آسیب دیده جزو کراتین های پر طرفدار است.در صورتی که اتوکشی مناسب انجام شود، قدرت احیا و صافی این محصول، خود را نشان می دهد.

کراتین rebocare تحت لیسانس کشور امریکا است. فرمول پیشرفته‌ی این محصول به آسانی نرمی و لطافت موهایتان را باز خواهد گرداند. این کراتین از نسل جدید کراتین‌ها است. زمان قرنطینه‌ای ندارد. شامپوی قبل و بعد از کراتین را دارا نیست. در ضمن روش استفاده از کراتین موی هر برند جداگانه توضیح داده می شود.

 

کراتینه مو به صورت طبیعی
کراتینه مو مردانه
آقایان نیز می‌توانند از کراتینه مو در خانه بهره مند شوند. فقط حرارت اتو ترجیحا کمتر از ۲۰۰ باشد. زیرا مقاومت موی آقایان کمتر از موی خانم‌ها است. اما در هر صورت کراتینه چهره‌ی مردانه‌ی شما را بسیار تغییر خواهد داد. ضمنا فراموش نشود که مراقبت های بعد از کراتین را رعایت بفرمایید.

روش کراتینه مو به صورت طبیعی
ممکن است کراتینه مو با ژلاتین یا کراتینه مو با سس مایونز را شنیده باشید. اما این روش‌ها اصلا پایه‌ی علمی ندارند. کراتین یک پلی پپتید دارای انواع آمینو اسید است.

این مواد طبیعی دارای روغن و سایر افزودنی‌های چرب هستند که به موهای شما آسیب زیادی خواهد زد. بنابراین هرگز به این توصیه های غیرعلمی توجهی نکنید.

کراتین بدون اتوکشی
اگر به دنبال کراتین بدون اتوکشی هستید، بعضی از مارک های کراتین موجود در بازار نیاز به اتوکشی ندارند. شما می توانید با استفاده از یک سشوار و برس گرد عملیات براشینگ را انجام دهید.

در این نوع از کراتین، حتما بعد از زدن کراتین، موها باید شسته شود. سپس موها براشینگ شود. پروتئین تراپی مو هم در این دسته قرار می‌گیرد.

کلام آخر
اجرای صحیح روش کراتینه کردن مو در خانه و مراقبت با شامپو و ماسک مخصوص کراتینه بسیار حائز اهمیت است. مراحل کراتینه مو در خانه باید به ترتیب رعایت شوند تا همواره موهایی شاداب و با طراوت داشته باشید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21917

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان