آخرین اخبار شلمچه و چذابه/ گرما حریف عشق به «حسین» نشد

اهواز – تعداد تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان در حالی نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته که امسال به دلیل گرمای شدید هوا، شاهد داغ‌ترین اربعین حسینی در خوزستان هستیم.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با وجود گرمای شدید این روزهای استان خوزستان ولی تردد زائران اربعین حسینی و حرکت آنان به سمت عراق اصلاً کمتر نشده و به نظر می‌رسد حضور زائران نسبت به سال‌های قبل بیشتر هم شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگاران خبرگزاری مهر نشان می‌دهد؛ زائران با شور وصف ناپذیری به مرزهای شلمچه و چذابه حرکت می‌کنند تا خود را به سیل عظیم زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا برسانند.

تردد بیش از ۱.۶ میلیون زائر در مرزهای خوزستان

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا سی و یکم مردادماه ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۹۰ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

۰ seconds of 51 secondsVolume 90%

در بازه زمانی مذکور ۵۱۴ هزار و ۷۳۰ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۱۰۵ هزار و ۱۹۸ نفر از مرز چذابه و ۴۰۹ هزار و ۵۳۲ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۹۵۴ هزار و ۸۱۵ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۷۱۹ هزار و ۳۰۸ نفر از مرز شلمچه و ۲۳۵ هزار و ۵۰۷ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۱۳۳ هزار و ۲۲۹ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۸۱ هزار و ۴۱۹ زائر از شلمچه و ۵۱ هزار و ۸۱۰ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۲۹ هزار و ۳۱۶ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۲۳ هزار و ۵۰۲ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۵ هزار و ۸۱۴ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

ضرورت استراحت کافی زائران

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: زائران اربعین در هنگام بازگشت با استراحت کافی رانندگی کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: حجم تردد در ورودهای استان و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه رو به افزایش است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: زائرانی که با خودروهای شخصی خود برای شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین به مرزهای استان مراجعه کرده‌اند در هنگام بازگشت و قبل از حرکت در مواکبی که در پایانه‌های مرزی مستقر می‌باشند، استراحت کافی داشته باشند و عجله نکنند.

وی ادامه داد: به علت استراحت نکردن کافی و عجله در رانندگی تصادفات در خود توقفگاه‌های خودرو در پایانه‌های مرزی رخ می‌دهد و رانندگان پس از استراحت کافی و با توجه به قوانین و مقررات رانندگی نمایند و از تردد در شب خودداری و با مأموران پلیس که آماده خدمت رسانی به زوار حسینی هستند، همکاری لازم را داشته باشند.

فعالیت بیش از ۹۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران

از سوی دیگر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از پیش بینی بیش از ۹۰۰ ناوگان اتوبوسی برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) از مرزهای استان خبر داد.

فواد غزیعلی اظهار کرد: تعداد ۷۳۰ اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه و ۲۵۰ اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جابجایی زائران با استفاده از ناوگان اتوبوسی از مرزهای خوزستان روان است، افزود: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۲۸۵ هزار و ۴۶۷ مسافر از پایانه‌های مسافربری استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: از این میزان ۲۱۶ هزار و ۸۰۹ مسافر درون استانی و ۶۸ هزار و ۶۵۸ مسافر برون استانی بودند.

غزیعلی یادآور شد: مسافران درون و برون استانی توسط ۳۳ هزار و ۲۹۶ اتوبوس جابجا شده‌اند.

شلمچه دومین مرز پرتردد

در عین حال نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد اربعین حسینی خوزستان با اشاره به خروج ۷۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین گفت: ۲۵ درصد زائران اربعین از گذرگاه شلمچه رهسپار عتبات عالیات عراق شدند.

علیرضا راستیار اظهار کرد: شلمچه بعد از مهران دومین گذرگاه اربعین خروج زائران از کشور است.

وی اظهار کرد: سهم پایانه مرزی چذابه با عبور ۲۴۶ هزار زائر به عنوان چهارمین گذرگاه اربعین ۹ درصد عبور زائران را به خود اختصاص داده است.

راستیار گفت: مرز شلمچه با ۲۹ درصد ورودی زائر دومین مرز و چذابه با ۹ درصد چهارمین مرز انتخابی زائران برای بازگشت از عراق است.

وی با اشاره به مدیریت سفر و آغاز بازگشت زائران از مرزهای کشور به خصوص مرز شلمچه گفت: مدیریت سفر زائران تأمین ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائران به استان‌های مختلف را عمومی را راحت‌تر کرده است.

نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: برای تردد و جابجایی زائران در مرز شلمچه ۱۱ استان معین در منطقه حضور دارند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده از روز جمعه تا یکشنبه بیشترین میزان بازگشت زائران را از مرز شلمچه شاهد خواهیم بود و این مهم نیازمند حضور ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران است که برای آن برنامه ریزی شده است.

آخرین اخبار شلمچه و چذابه/ گرما حریف عشق به حسین نشد

راستیار اظهار کرد: عمده زائران در مرز چذابه با وسایل نقلیه شخصی خود را به مرز رساند و بومی استان خوزستان و یا از اتباع خارجی هستند که با همت راهداری خوزستان و تأمین ناوگان اتوبوسی زائران از مرز به اهواز منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه سومین پایانه‌ها پرتردد زائران اربعین حسینی است.

در تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=47379

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان