ورزش با شدت متوسط برای زنان مفید است

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که حتی چند بار انجام ورزش با فشار متوسط در هفته می‌توان میزان ابتلای زنان را به بیماری قلبی، لخته خونی و سکته مغزی کاهش داد.

به گفته میراندا آرمسترانگ، سرپرست این پژوهش، پیام عملی این است:‌«زنان برای جلوگیری از بیماری قلبی، سکته مغزی و لخته خونی لازم نیست که ابرورزشکار باشند یا روزانه به شدت ورزش کنند تا منافع فعالیت جسمی را تجربه کنند.
آرمسترانگ در بیانیه‌ای خبری در وب‌سایت انجمن قلب آمریکا نوشت که در واقع، افزودن میزان زیادی از ورزش شدید به برنامه روزانه ممکن است: «منافع بیشتری نسبت به فعالیت جسمی در حد متوسط نصیب زنان نکند. آرمسترانگ اپیدمیولوژیست فعالیت جسمی در دانشگاه آکسفورد در انگلیس است.
گروه آرمسترانگ در این بررسی سلامت بیش از۱/۱ میلیون زن بریتانیایی را که سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی، لخته‌های خونی، دیابت یا سرطان نداشتند، پیگیری کردند. این زنان هنگامی که به این بررسی در فواصل سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ پیوستند، به طور میانگین ۵۶ سال داشتند.
زنانی که در طول دوره میانگین پیگیری ۹ ساله این بررسی، دو تا سه بار در هفته ورزش در حد متوسط انجام می‌دادند، نسبت به آنهایی که ورزش نمی‌‌کردند، ۲۰ درصد کمتر در معرض بیماری قلبی، سکته مغزی یا لخته‌های خونی بودند.
ورزش متوسط در این بررسی به صورت فعال در حدی که باعث عرق ریختن یا افزایش میزان ضربان قلب شود، تعریف شده بود و شامل پیاده‌روی، باغبانی و دوچرخه‌سواری می‌شد.
آرمسترانگ گفت، بر اساس این یافته‌ها روشن است که زنان میانسال بی‌حرکت باید سعی کنند به طور مرتب تا حدی فعالیت جسمی داشته باشند.
نتایج این بررسی انگیزه خوبی برای زنان میانسالی بدون فعالیت جسمی ایجاد کند تا کاری انجام دهند. لازم نیست فعالیت جسمی پیچیده، زمان‌بر و شامل تجهیزات گران‌قیمت باشد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگارن

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=33655

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان