نگاهی به فعالیت محمدرضا گلزار در عرصه اجرا به بهانه انتشار خبر اجرای مسابقه «پانتولیگ» توسط او | کناره‌گیری گلزار از بازیگری به نفع اجرا

به نقل از فیلم نیوز :

ماجرای بازگشت محمدرضا گلزار به عرصه اجرا با مسابقه «پانتولیک» شبکه سه، این روزها با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده. او بعد از اجرای مسابقه «برنده باش» در تلویزیون، سعی کرد اجرا را در شبکه نمایش خانگی با مسابقه «هفت‌خوان» تجربه کند اما برخلاف انتظارش، اجرای این مسابقه موفقیتی برای او نداشت و نهایتا از فعالیت در این عرصه دست کشید. گلزار این سال‌ها در سینما و شبکه نمایش خانگی بسیار کم‌کار است. از سال ۹۸ در سینما بازی نکرده و آخرین حضورش در شبکه نمایش خانگی هم با سریال «گیسو» به شکست منجر شد. سال گذشته اعلام شد قرار است به عنوان مجری برنامه تحویل سال به تلویزیون برگردد اما خودش بلافاصله آن را تکذیب کرد اما حالا حضورش در این رسانه قطعی است و گویا اجرا برنامه تلویزیونی را به سایر فعالیت‌ها ترجیح داده است.

به گزارش فیلم‌نیوز، چند روزی است تیزر مسابقه پانتومیم با نام «پانتولیک» با اجرای محمدرضا گلزار در فضای مجازی دست به دست می‌شود و واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. مخاطبان معتقدند تلویزیون نهایت تلاشش را برای جلب مخاطب کرده و بالاخره توانسته گلزار را برگرداند. عده‌ای این اقدام گلزار را تحسین کرده‌اند و عده‌ای دیگر مخالف هرگونه همکاری با تلویزیون بوده‌اند. در کنار همه این موارد باید دید آیا گلزار هنوز هم به عنوان مجری می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد؟

سال ۱۳۹۷ زمانی که اعلام شد محمدرضا گلزار قرار است یک مسابقه تلویزیونی اجرا کند، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی شکل گرفت. بهرحال مخاطبان گلزار را همیشه به عنوان یک ستاره سینما دیده بودند و برایشان عجیب بود در قالب دیگری با او روبه‌رو شوند. پس از پخش چند قسمت برخی او را موفق ارزیابی کردند و نوشتند اجرای موقری دارد و برعکس بسیاری از بازیگران، برای جلب توجه خودش را به درودیوار نمی‌زند. برخی تاکید داشتند که گلزار بیشتر از اینکه در قامت یک مجری مسابقه اطلاعات عمومی به میدان بیاید به فکر نمایش خود است و ترجیح می‌دهد استایل همیشگی‌اش را حفظ کند. نقدها به این سمت رفت که گلزار هیچ امضایی از خودش روی برنامه نگذاشته و شیوه‌ای در پی گرفته که هرکس دیگری می‌توانست آن را اجرا کند. با این حال «برنده باش» به یکی از برنامه‌های موفق تلویزیون و مدت زمانی طولانی روی آنتن بود. در زمستان ۱۳۹۷ با ۴۸ درصد بیننده در رتبه دومین برنامه پرمخاطب تلویزیون پس از «خندوانه» قرار گرفت و در نوروز ۱۳۹۸ پس از «عصرجدید» پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون شد. با این حال برخی اختلاف نظرها برنامه را به تعطیلی کشاند و گلزار با تلویزیون قطع رابطه کرد.

محمد رضا گلزار با مسابقه «برنده‌باش» برای نخستین بار کار اجرا را تجربه کرد.

موفقیت «برنده باش» باعث شد که گلزار تصمیم بگیرد از جایگاهی که نزد مخاطبان به عنوان یک مجری به دست آورده در شبکه نمایش خانگی هم استفاده کند. او با اجرای مسابقه «هفت‌خوان» به میدان آمد؛ مسابقه‌ای که تفاوت چندانی با «برنده باش» نداشت و اگر از پوشش شرکت‌کنندگان خانم فاکتور می‌گرفتیم، عملا می‌توانست در تلویزیون اجرا شود. گلزار با اینکه دستش در شبکه نمایش خانگی بازتر بود و می‌توانست اتفاق‌های بهتری را در این برنامه رقم بزند اما نتوانست قدم موثری برای «هفت‌خوان» بردارد اما حرکت او روی مسیر مسابقه تلویزیونی باعث شد مخاطبانش ریزش پیدا کنند و برنامه شکست بخورد. «هفت‌خوان» درحالی منتشر می‌شد که سریال‌های «قورباغه»، «گیسو»، «سیاوش» و «دراکولا» درحال انتشار از شبکه نمایش خانگی بودند و در این بین «هفت‌خوان» نتوانست جایگاهی میان این آثار به خودش اختصاص دهد.

گلزار از سال ۱۳۹۸ عملا فعالیتی در سینما ندارد. آخرین حضورش در سینما به بازی در فیلم «ما همه باهم هستیم» کمال تبریزی برمی‌گردد که در آن هم نقشی بسیار کوتاه بازی کرده. درواقع چهار سال است که او را روی پرده سینما ندیده‌ایم. در شبکه نمایش خانگی هم پیش از «هفت‌خوان» فقط سال ۱۳۹۹ در سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی ظاهر شده؛ فصل دوم سریال «عاشقانه» که بسیار ضعیف بود و در زمان انتشار با نقدهای زیادی روبه‌رو شد.

بعد از آن دیگر خبری از گلزار نبود جز اینکه گهگاه ماجرای اجرای تلویزیونی‌اش به جریان می‌افتاد و تکذیب می‌شد. اسفند سال گذشته، اعلام شد که گلزار قرار است در یکی از شبکه‌های تلویزیونی، برنامه تحویل سال را اجرا کند؛ خبری که بلافاصله با انتشار یک استوری توسط او تکذیب شد. گلزار نوشته بود: «خبری پخش شده مبنی بر حضور من در تلویزیون برای برنامه سال تحویل که رسما تکذیب می‌کنم.»

همین مسئله باعث شد که وقتی اولین بار خبر اجرای برنامه «پانتولیک» توسط محمدرضا گلزار منتشر شد کسی آن را جدی نگرفت و همه گمان می‌کردند باز هم قرار است تکذیب شود. تا اینکه چند روز پیش با انتشار تیزر این مسابقه با صدای گلزار، حضور او به عنوان مجری این برنامه قطعی شد. حالا گلزار قرار است مسابقه‌ای مرتبط با پانتومیم را اجرا کند و باید دید واقعا حضورش می‌تواند به نفع تلویزیون باشد و مخاطبان را به این رسانه ترغیب کند یا خیر.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13382

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان