محورهای فرمان اجرایی «بایدن» درباره تحریم‌هایی علیه روسیه

یک مقام ارشد کاخ سفید امروز به تشریح جزییاتی درباره محورهای فرمان اجرایی «جو بایدن» درباره وضع تحریم‌هایی علیه روسیه پرداخت.

 به نقل از وبگاه کاخ سفید، یک مقام ارشد کاخ سفید امروز جمعه از تشدید تحریم های این کشور علیه روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس اعلام این وبگاه، این مقام ارشد کاخ سفید امروز در این خصوص گفت: به عنوان بخشی از این راهبرد، ما تحریم‌ های قدرتمند و تدابیر کنترل صادرات را علیه هزاران نهاد و شخص (در روسیه) اعمال کرده‌ ایم، از جمله تحریم‌ هایی بر شبکه‌ های تامین چندملیتی که به روسیه کمک می‌ کنند تا کالاهای کلیدی مرتبط با دفاع را از خارج (از این کشور) به دست آورد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: ما همچنین تیم‌ هایی را به سراسر جهان فرستاده‌ ایم تا مستقیما با دولت‌ ها، شرکت‌ ها و موسسات مالی خارجی در ارتباط باشند تا اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و خطرات تحریم‌ ها را برجسته سازی کنند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: رییس جمهور «جو بایدن» در نظر دارد فرمان اجرایی جدیدی را امضا کند تا بر اساس آن تحریم های واشنگتن علیه روسیه را با تمرکز بر تسهیل‌گران مالی برای جنگ روسیه تقویت می کند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه جزییات بیشتری در مورد این اقدام به [مقام ارشد دولت] ارایه کنم، می‌ خواهم یادآور شوم که تحریم‌ های ما علیه روسیه تنها یکی از راهبردهای گسترده‌ تر برای حمایت از اوکراین در برابر تجاوز غیرقانونی روسیه، در کنار اقدامات ضروری اقتصادی، نظامی و بشردوستانه است؛ به همین دلیل ضروری است که کنگره بودجه تکمیلی برای اوکراین را تصویب کند.

این مقام خاطرنشان کرد: من فکر می کنم نکته کلیدی این است که آنچه ما در تلاشیم انجام دهیم این است که به دنبال مواردی باشیم که برای توانایی روسیه در ساخت سلاح های جنگی، مهم و کلیدی هستند. اما چیزی که ما می دانیم این است که برای اینکه آنها بتوانند آن مواد را به دست آورند، باید از سیستم مالی استفاده کنند. … این موضوع برای بانک ها روشن می کند که آنها باید اقداماتی را برای جلوگیری از دسترسی مجموعه صنعتی نظامی روسیه به این کالاها انجام دهند. …. دسترسی بانک های سراسر جهان در صورت نقض تحریم های ضدروسیه از سیستم مالی آمریکا قطع خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=11062

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان