دلایل دخالت رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی کرمان

آمریکا و اسرائیل، داعش را در منطقه ایجاد کردند تا ارتش‌های سوریه و عراق را با آن سرگرم نگه دارند. این در حالی بود که حضور مستشاری و تأثیرگذار رزمندگان جبهه مقاومت و شهادت فرماندهان ایرانی سبب شد تا نسخه داعش پیچیده شود.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه همزمان با برگزاری چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دو حمله تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان انجام شد. جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در همین رابطه درباره آخرین آمار شهدای و مجروحان این عملیات تروریستی اعلام کرده است:«۸۴ نفر در این حادثه شهید شده‌اند. همچنین تعداد مصدومین این حادثه که در ۱۲ بیمارستان کرمان بستری هستند، ۱۹۵ بیمار است که ۱۴۹ بیمار در بخش‌ها اقدامات درمانی اصلی برایشان انجام شده است و در حال ادامه درمان هستند که به زودی مرخص می شوند.»

 

فرامرز پیرمرادی از همکاران جهاد دانشگاهی در کرمان که همراه خانواده‌اش و دختر پنج ساله‌اش در مراسم بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی حضور داشت به عنوان یک شاهد عینی برای ایسنا، روایت می‌کند: «ابتدا یک صدای یک انفجار مهیب در مراسم شنیده شد و به دنبال این صدا، من به سمت همسر و دخترم دویدم. در همین حین مسئولان برگزاری مراسم در پشت بلندگوها اعلام کردند که آرامش خود را حفظ کنید و به سمت خروجی بروید.

در حال حرکت بودیم که صدای انفجار دوم به گوش ما رسید و پس از این انفجار وحشت کردیم. من فرزندم را به آغوش گرفتم و به سمت محیط باز رفتیم و به کمک تعدادی از مردم فنس دور پارک را بالا بردیم تا به این واسطه از تراکم و انسجام جمعیت در خروجی کاسته شود. ماشین ما درست قبل از دور برگردان پارک شده بود یعنی نزدیک محلی که بمب دوم که بیشترین تلفات را داشت.»

یک روز پس از این جنایت، رسانه‌ها گزارش داده‌اند گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را برعهده گرفته است.

بر اساس بیانیه‌ای که این گروه تروریستی در کانال‌های تلگرامی وابسته به خود منتشر کرده، انفجارهای روز گذشته توسط ۲ عامل انتحاری انجام گرفته است.

«داعش» به عنوان یکی از گروه‌های تکفیری است که در عراق بعد از حمله آمریکا به این کشور بوجود آمد، شعبه القاعده در عراق که به عنوان یک گروه به رهبری زرقاوی بود، بعد از شروع جنگ سوریه اعلام خلافت و استقلال کرده و با نام «الدوله الاسلامی فی‌العراق و الشام» مطرح شد.

گروه‌هایی مانند:«داعش»، «جبهه‌النصره»، «احرارالشام» از خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی بودند که جهان تاکنون به خود دیده است. تسلط این گروه‌های تروریستی بر منابع اطلاعاتی و همچنین شیوه‌های مدرن رزم باعث شده است تا کارشناسان، این گروه‌ها را به‌نوعی دست‌پرورده‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند. در ظاهر، مقامات آمریکایی و صهیونیستی این موضوع را رد کرده و حتی خود را در صف مبارزین با این گروهک‌ها قرار  داده‌اند.

جولای ۲۰۱۸ مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و دیدگاه‌های تندرو وابسته به مرکز فتوای مصر اعلام کرد دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از راه‌های مختلف از داعش حمایت می‌کردند: از جمله درمان جنگجویان داعشی در بیمارستان‌های نظامی در منطقه اشغالی جولان، خرید نفت از داعش از طریق شبکه‌های واسطه گر، فروش اسلحه‌های اسرائیلی به داعش، تلاش برخی عناصر صهیونیست برای پیوستن شمار بیشتری از جوانان کشورهای منطقه به داعش و مذاکرات مستقیم صهیونیست‌ها با داعش برای تحویل گرفتن ۱۰۰ نفر از عرب‌های مقیم فلسطین اشغالی موسوم به «عرب‌های ۴۸» که به داعش پیوسته بودند.

ردپای رژیم صهیونیستی که در اغلب ناامنی‌ها و تهدیدهای امنیتی در ایران و سایر کشورها به چشم می‌خورد این روزها در شرایط جنگی به سر می‌برد.

داعش به طور کلی به اراضی اشغالی حمله نکرده و حتی کمی پس از حمله به جولان از اسرائیل عذرخواهی کرد و آخرین دلیل اینکه داعش به هیچ عنوان بیانیه‌ای در مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس منتشر نکرد. آمریکا و اسرائیل، داعش را در منطقه ایجاد کردند تا ارتش‌های سوریه و عراق را با آن سرگرم نگه دارند. این در حالی بود که حضور مستشاری و تأثیرگذار رزمندگان جبهه مقاومت و شهادت فرماندهان ایرانی سبب شد تا نسخه داعش پیچیده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13805

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان