ایده تغییر از طریق نمونه‌های موفق کوچک ایده مناسبی در فرهنگ است

مدیر گروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشکده فرهنگ و هنر گفت: با بهره‌گیری از «ایده تغییر از طریق نمونه‌های موفق کوچک» می‌توان بدون تغییرات بزرگ مثل تغییر در فرهنگ عمومی استفاده کرد.

 محسن دنیوی مدیر گروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشکده فرهنگ و هنر در حاشیه چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی گفت: ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونه‌های موفق کوچک» ایده‌ای است که می‌توان از آن در هر عرصه‌ای در زمینه مسائل اجتماعی بهره گرفت.

وی افزود: ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونه‌های موفق کوچک» به کنش‌گران اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانند تغییرات بزرگ و دامنه‌داری از طریق همان نمونه‌های موفق کوچک ایجاد کنند.

مدیر گروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشکده فرهنگ و هنر به دیگر کاربردهای ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونه‌های موفق کوچک» اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای مجازی، سواد رسانه و اخبار باز هم این ایده پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: از طریق کشف و شناسایی نمونه‌های موفق کوچکی که توانسته‌اند در زمینه اخبار جعلی موفق باشند، می‌توان جامعه را در برابر فیک‌نیوزها واکسینه کرد.

دنیوی گفت: همچنین می‌توان از «ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونه‌های موفق کوچک» برای نحوه واکنش‌ها به خبر جعلی و یا جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و یا هرگونه کنش دیگری در زمینه خبر جعلی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با پیدا کردن نمونه‌های موفق و همچنین شناخت و بررسی ظرایف چگونگی رخداد اخبار جعلی از طریق رشد و تکثیر آنها می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد که یقیناً چشمگیر خواهند بود.

دنیوی در پایان گفت: با بهره‌گیری از «ایده تغییر از طریق نمونه‌های موفق کوچک» می‌توان بدون تغییرات بزرگ مثل تغییر در فرهنگ عمومی و ساختارها و خیلی موارد دیگر، به عنوان یک روش و شیوه برای حل مسائل اجتماعی استفاده کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10953

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان